Sjuk, irriterad och glad.

2013-10-12 @ 21:11:42 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Var ett tag sen jag skrev. Har varit i Umeå nästan en vecka och direkt efter det blev jag sjuk. Var hos läkaren igår så ska ta antibiotika i 13 dagar, är inne på dag två nu. Mår redan lite bättre. Vilket är bra då jag inte hinner vara sjuk. Att vara sjuk hela denna veckan har skapat lite panik. Eftersom jag inte riktigt har orkat göra något men har tusen saker med skolan.

Dock lyckades jag skriva klart en examination med hög feber. Skrivit mina inlägg på kriminologin med så har nu 4 kommentarer som ska skrivas men väntar in att folk ska skriva något först, svårt att kommentera annars.

Så det har väl löst sig hyffsat trots att jag mest sovit de senaste dagarna. Fick en jobbig biverkning av antibiotikan igår, färre än 1 av 1000 får det, tack... Var inte så farligt men var jobbigt. Fick förhöjt tryck i huvudet så fick huvudvärk och såg lite suddigt. Men idag verkar jag slippa den biverkningen. Var svårt att sova, har aldrig ont i huvudet, haft det nån enstaka gång, men igår var det som någon tryckt en yxa rakt ner i huvudet och låtit den sitta kvar..

Ska iväg om en stund och fota på STUK. Skulle jobbat med golvlaget igår men fick hoppa då jag knappt orkade gå ner för att släppa ut Rancid. Är piggare idag så att fota ska nog gå bra, kan ta pauser och behöver inte vara där i lika många timmar.


På tal om Rancid. Han har börjat komma med möss lite för ofta nu. Nästan varje gång han är ute. En tjej kom och klagade och jag kan väl förstå det iofs. Så jag har börjat att plocka bort mössen han lägger här utanför. Dock stör jag mig på tjejen, hon var en såndär typ som alla vill slå ner. Skulle hon säga till värden gör det inte så mycket, då kontaktar jag hyresgästföreningen. Skulle det ändå vara ett problem så måste värden ge mig en tillsägelse och då kan jag flytta Rancid härifrån och sedan bo kvar här de månderna jag vill.

Blir irriterad när jag tänker på Lulebo. Mest för tanten jag pratade med i telefon och sedan var där när jag skrev kontrakt var så otroligt dålig på service. Hon fick mig att må dåligt till och med. Mår lite dåligt när jag tänker på henne. Hon var min första kontakt med Luleå och den var så dålig att jag funderade på att skita i att flytta hit. Att det var fel val osv. Jag önskar hon inte får jobba kvar. För nästa gång kanske personen faktiskt hoppar över att studera här pga henne. Kändes som hennes mål i livet var att förstöra för alla andra. Idiot. Får avsluta med något annat. Något gladare.

Al Pitcher var i Luleå för nån helg sen, var helt underbart roligt. Skrattade så jag nästan grät.

 

Kommentarer

Postat av: Astrid

När du ska flytta ut från Lulebo så går du upp till tanten och säger lugnt och sakligt just det: - att du faktiskt övervägt att inte flytta dit P G à henne.ibland måste man säga ifrån. :-) är väl jättebra att Rancid tar möss.... Tjejen kanske inte vill ha de levande springa in i lägenheterna....

2013-10-13 @ 20:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback