Korruption

2013-10-24 @ 20:56:00 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()

Gah. Uppgiften vi fått i korruption går mig på nerverna. Ska lämnas in på tisdag. Hinner nog bli klar (var väldigt osäker på det härom dan) men jag undrar hur bra det jag skrivit och kommer skriva är. Har skrivit 1000 ord av 2000-2500. Så är runt 7 sidor som det handlar om när den är klar. Begränsningen till nyssnämnda antal ord är nice på ett sätt, men svår på ett annat. Är mycket som ska förklaras och diskuteras.

Just nu vet jag inte om jag har skrivit "rätt". Tycker det är svårt att utreda fallet vi fått då jag inte får tag i den riktiga utredningen och vad kommunjuristen grundar sina slutsatser på. Hittade inte kommunjuristens utredning om det specifika fallet, däremot hittade jag en ansökan hon gjort om bygglov för en bro.. Funderar på att ringa kommunen imorgon och fråga. Fick tipset från min lärare. Då kunde jag ju se hur bra offentlighetsprincipen är i Luleå...Yay.. Hon nämnde dock att jag inte behövde hänvisa till den riktiga utredningen. Så får se hur mycket tid jag lägger på att ringa kommunen.

Det har regnat här i ett par dagar nu. Skönt att slippa lite minusgrader. Dock tror jag de snart är tillbaka och snön med. Rancid är inte jätteglad över regnet. Han försöker nog övertala sig själv att det inte är så farligt. Men efter nån halvtimme jamar han i panik utanför..


Old cam-bild på mig och Rancid. Fråga mig inte nåt om bilden. Hade säkert tråkigt eller nåt. Skulle till Umeå Open några timmar senare. Inlägg blir lite mindre tråkiga om det är nån bild med. Jag har förövrigt kläder på mig på bilden även fast det först inte ser så ut. En klänning. YO.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback