Solen skolkar

2013-12-13 @ 19:54:33 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Just det, mörkret. Hann vänja mig vid att det blev mörkare i Umeå. Ett mörker som visserligen var jobbigt första året. Många säger ja men det blir mörkt på västkusten med (speciellt de som kommer därifrån), jo men det är inte i närheten av mörkt om man jämför. Visst blir man trött av mörkret där nere med men nu är det där rena lyxen. En hel arbetsdag hinner nästan pasera innan solen går ner 130-140 mil söderut. Umeås mörker var okej om man jämför med Luleås. Helt galet hur en eller två timmar gör så stor skillnad. Solen hinner knappt gå upp. Den börjar gå ner i samma veva som den börjar gå upp.

Umeås mörker kunde jag anpassa mig rätt snabbt till, med det här som är i Luleå är ingen lek. Har nog aldrig varit såhär trött kl 13.30 en vardag eller haft så svårt att gå upp kl 9.00. För det är totalt mörker. Ett mörker som äter upp varje gnista energi.

Så, ska bli skönt att dra till västkusten och ljuset ^^

Kommentarer

Postat av: Mattsson

usch då de låter jobbigt alltså! får hoppas du vänjer dig vid det snart så de inte blir lika jobbigt! Annars får jag komma upp med en strålkastare o lysa den på/mot dig hela tiden xD

2014-01-01 @ 15:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback