Veterinär.

2012-05-31 @ 00:38:48 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()



Idag var lilla söta Rancid Ramone hos veterinären. Han blev kastrerad, vaccinet blev påfyllt och så blev han chipmärkt. Så nu är han redo och klar för ett par år. Vaccinet ska fyllas på först 2015. Gött gött!
Var rätt billigt också. Eller alltså. Kostade ju såklart. Gick på 713 kr vilket jag inte tycker är så överdrivet då bara kastrering brukar gå på minst 500. Veterinären och skötaren (?) var jättetrevliga och snälla så jag och Rancid vet vart vi ska om det är något som kräver en veterinär.
Eftersom Rancid blev nedsövd så var han lite vinglig och så efter narkosen. Tog ett bra tag för han att vakna upp med. De frågade om han gillar att sova vilket han gör. Haha. De brukar märka vilka som gillar att sova för de vaknar inte så snabbt.
Sötisen gillade inte att åka buss. Var mycket folk som skrämde han lite men var inte så farligt ändå. Så länge jag hade min ena hand hos honom så var han lugn. Han sa ingenting men först när vi satte oss i bussen och när folk gick på på nästa hållplats började han skaka lite men gick snabbt över så tror flyget kommer gå bra. Då är det inte lika stressigt och på och avstigning sker inte lika ofta heller..Heh. Det som kan vara med flyget är väl hans stackars öron. Vet ju själv hur det är med öron och flyg. Går nog bra. Vi får gråta tillsammans annars.
Jag köpte lite godis till honom eftersom han var så duktig idag. Köpte även tre nya leksaker. En liten fotboll, en liten amerikans fotboll (på bilden) och en mus som piper. Han älskar alla leksaker redan. Han tog ut dem från påsen t o m när jag satt vid datorn och såg film. Hörde hur det prasslade och hur en påse försvann från golvet till sängen.

När vi kom hem från veterinären så såg jag till så Rancid vilade. Jag la mig jämte honom och höll hans ena tass och klappade honom för annars ville han röra på sig vilket inte var det bästa när han bara ramlade omkull. Sen sov han på min mage med. Mys. Fick med lite mat från veterinären. Sån mat som ska vara bra för kastrerade katter. Åh självklart älskar Rancid den maten. Självklart. Tror den är rätt dyr så vi får se hur det bli med det framöver. Han har inte varit kräsen när det gäller maten så tror inte det gör något om han bara får den här då och då som extra fin mat som typ vid jul och sånt. Heh. Är däremot viktigt att ha koll på hans mat nu. Mängden alltså. Har haft rätt bra koll innan men är extra viktigt nu då han lättare kommer gå upp i vikt. Vägde honom hos veterinären. Han vägde några gram från 6kg. Han börjar bli stor ^^

Nu ska jag ta min medicin och borsta tänderna. För att sedan se vad för bus Rancid kan ha hittat på i badrummet. Han leker med vatten där inne just nu.

Åh en sak jag glömt berätta är att Rancid har "snöskor". Hur sött är inte det? Han har ju rätt pälsiga tassar. Sökte på det för att se så det inte kunde bli problematiskt eller så, om man behövde klippa pälsen eller vad vet jag, men visade sig att han har sånna tassar för de funkar som "snöskor" på vintern. Min katt är en snökatt typ. Bäst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback