Life is a funny funny thing.

2012-05-28 @ 00:56:22 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()

Sov bort hela dagen ungefär. Orkade inte vara vaken. Orkade inte med det roliga livet. Fick välja. Vara vaken och panika sönder eller sova och inte veta av den. Lätt val. Sov och slipp.

När jag sedan vaknade helt. Eller när jag bestämde mig för att nu måste jag ta tag i något. Plugga. Städa. Äta. Vad som egentligen. Bara jag gör något. Så jag började med att sträcka mig efter godispåsen. Åt lite av innehållet. Inte för jag egentligen ville, mest bara för att se om det gav mig någon energi. Var sådär äckligt likgiltig när jag åt godiset att det likväl hade kunnat vara stenar. Ungefär. Kände smaken fast ändå inte. Åt lite till. Sen sträckte jag mig efter Nemiboken istället. Fungerade mycket bättre. Fly in i en värld som tillhör en stark svartklädd tjej.

Läste lite och somnade om sen igen för jag insåg att det var för mycket ångest kvar. När jag sedan vaknade igen så upprepade jag samma sak. Åt godis och läste klart Nemi. Sen drog jag mig i kragen som finns på skjortorna i garderoben men inte på mig och snubbalde ur sängen. Det skulle låta mer dramatiskt om jag skrev att jag ålade mig ner eller föll från mina tårars vattenfall nerför sängen. Men så var det inte. Jag reste mig upp som de flesta gör. Bara med lite mindre säkra och stabila steg.

Sen tog jag på mig kläder. Riktiga kläder och drog till Ica för att köpa lite mat till katten. Extra god mat. För jag köpte mat på grillen som finns jämte Ica. Får jag extra god mat så ska katten väl få det med? Plus jag får äta min mat ifred när han har sin. Heh.

Medan jag åt började jag ta tag i uppsatsen. Har skrivit, flyttat om, trixat och tagit bort delar hit och dit. Det börjar närma sig ett slut nu tror jag. Hoppas jag. Stirrar mig snart blind på skiten. Förhoppningsvis är den inte skit för då blir jag inte glad eftersom jag inte blir godkänd då. Får se ur den ser ut imorgon när mina ögon har fått vila lite från den. Är så svårt att läsa den med "nya" ögon eller med helt öppna ögon. Man kan ju meningarna mer eller mindre utantill så man läser inte helt det som står längre.

Nu ska jag unna mig ett glas med kallt vatten. Helt underbart hur ett glas med vatten kan få en att känna. Ska sedan försöka sova. Är faktiskt trött. Även fast jag har sovit hela dagen. Notera dock att den sömnen jag fick under dagen inte är en sådan sömn som gör en utvilad. Den är påtvingad och sker endast för man vill och behöver fly. Så den tar på en den med. Klockan är rätt mycket. Ska tvätta klockan 7. Så behöver riktig sweet super sömn.

Yeah.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback