A girl with a dream.

2012-05-20 @ 13:50:44 Permalink Flum Kommentarer (0) Trackbacks ()



I'm just a girl with a dream.

I förrgår hade jag en av de värsta mardrömmarna jag någonsin haft. Grät i sömnen typ. Så hemskt var det. Usch. Är glad att det inte var sant. Oerhört glad. För det var fruktansvärt. Kan inte ens skriva om det.

Det är viktigt att ha drömmar. Utan drömmar så vet man inte vart man ska ta vägen i livet. Utan drömmar så tappar man glädjen till livet. Drömmar är ett mål men det är inte alltid viktigt att nå dem. Kan räcka med att ha dem.

Min dröm som liten var att rädda isbjörnarna tillsammans med min katt. Och ha någon att älska och bo med. Vara lycklig. Minns att jag tänkte att allt blir bra när man blir äldre. Det löser sig då. Ja. Hm. Kanske.

Isbjörnarna blir svåra att rädda. Speciellt ensam. Jag har ingen koll på hur man kan rädda någon egentligen. Ja. Well well. Lycklig ska man väl kunna bli. På något sätt. Någon gång.

Don't get me wrong. Är lycklig nu med. Har världens finaste vänner, coolaste syskonen och bästa föräldrarna. Och resten av släkten är finfin den med. Den lyckan finns i mig. Har alltid gjort. Det jag saknar är den där andra lyckan. Lyckan som ingen kan ge mig utan något jag måste hitta själv. Kanske är allt jag behöver ett stabilt förhållande. Inte med en musiker. Jag blir lätt avtrubbad på känslor så det är lite klurigt. Kanske är allt jag behöver ett litet krypin på Svalbard. Jag vet inte. Vet bara att något fattas. Vilket jag insåg som liten, men då tänkte jag att allt blir bra när man blir äldre.

Kanske det blir så. Att allt löser sig och faller på plats när man blir äldre. Fyller 22 imorgon. Så är ju inte old än. I guess, time will tell.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback