Farfars födelsedag.

2012-06-06 @ 22:16:52 Permalink Sorgliga sekunder Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår skulle farfar ha fyllt år. Känns fortfarande skumt att han inte finns här längre, när jag tänker på det. Är jobbigt att tänka för mycket på det så försöker att bara tänka på det när jag är glad. Är lättare att minnas alla fina minnen då. Mår jag lite sämre så dyker det lättare upp minnen från tiden när han blev sjuk och sedan gick bort.

Farfars födelsedag var den 5/6 och farmors är den 6/5. Samma fast tvärtom. Båda deras namn börjar på bokstaven R. Vet inte varför men de två grejerna, samma bokstav på namnet och liknande födelsedagar har gjort att jag som liten tyckte att det var meningen att det skulle vara dem två. Det var ett bevis på att ödet finns. Kanske var det bara en liten unges funderingar men jag håller fast vid det än tror jag. Det var meningen att det skulle vara farmor och farfar.

Var inte vid farfars minnesplats igår. Inte idag heller. Ska ta mig ut dit en annan dag. En dag när jag känner att jag orkar sitta där en stund och minnas. Så det inte blir stressigt. Vill ge honom tid och lugn när jag är där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback