En måndag.

2011-01-17 @ 10:20:01 Permalink Daily Dance Kommentarer (2) Trackbacks ()

Har drömt en hel del underliga saker den senaste tiden. Min forskningsöversikt har dykt upp två gånger nu, fått tillbaks den på helt orimliga ställen. Vid en stuga vid en sjö, där alla satt och firade midsommar (?). Resultatet har varit suddigt varje gång..Får svar först den 7/2...En evighet, nästan.

Sociologi B börjar idag. Sweet och panik. Ska bli nice att gå djupare in på saker. Krångla till allt lite mer men lite panik inför allt som ska skrivas och besvaras. Det jag fruktar mest är b-uppsatsen. Sista momentet. Får försöka oroa mig mindre över den och istället fokusera oron på de tre momenten som inträffar innan..

Kom att tänka på Per. Vår ena lärare på gymnasiet. Jag står fast vid att han är en av de bästa lärarna som finns. Han lärde ut bra och rätt saker. Visserligen pratade han ibland om mindre relevanta saker. Per-berättelserna minns nog en del. Han blev som en i klassen. Det han lärde oss på samhällskunskapen har jag användning av varje gång jag skriver en examination eller läser avhandlingar. Per lärde i alla fall mig att skriva så som man visst ska göra när man är här på universitetet. Märker att en del inte tagit del av det när en del i min klass skickar saker till mig som jag ska läsa..Visserligen betyder det inte att de inte fick lära sig att skriva så, de kanske valde att va lite för softa. Vet att en del i min förra klass nog var det. Vilket är fine, men det är en fördel nu. Så tack Per!

Jag har försökt äta frukost varje morgon, lite svårt för jag gillar inte att äta så tidigt. Funkat vissa dagar andra inte. Idag gick det bra. Te, juice, macka (dock med sylt ^^) och yoghurt med riktig kiwi i. Heja mig! Sen har jag även tränat lite varje dag och ibland mer än lite sen ett tag tillbaks. Ingen helt galen seriös träning, nej men nåt halvseriöst. Tanken var att jag skulle börja på yoga nu i januari, dock finns inte tiden. Anledningen till att börja var för att jag behöver nog bli mindre stressad, så kul att jag inte har tid ^^ Men tiderna krockar med timmar jag kommer plugga på så får bli nästa månad kanske.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Provat grädde på mackan, eller i ögat?

I belive in you! :D

2011-01-17 @ 15:27:28

Postat av: San

Haha, på mackan yes, gjort London-våfflor men ögat nej..Det var nära ögat en gång, får räcka ^^

2011-01-18 @ 20:58:59
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback