I was a creature before I could stand

2010-09-26 @ 19:43:59 Permalink Tankar Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår när jag kom hem från NH insåg jag att jag inte är bra på att få vänner som är tjejer. Hmm. Insåg att de är de 4 i Super5an och min syster som faktiskt är de enda som är girls. Visserligen känner jag fler, men det är mer i vissa miljöer, SRF t.ex. som man umgås med dem och oftast inte så mycket då heller. Utan de är de fyra och min syster som är de jag faktiskt är hemma hos. Som faktiskt är hemma hos mig (inte i Umeå, än iaf). Ja jo just det, Mellanie med, men det är ju min systers kompis så det är inte samma sak you know. Sen finns det en till kom jag på, som är rock n' roll awesome och som förmodligen skulle vara en kick ass vän om vi kunde umgås oftare eller umgås överhuvudtaget, men det sker längre fram tror jag.

Så jag funderade på det. Kom fram till att de jag umgicks med, gjorde vardagliga grejer tillsammans med var killar när jag bodde i Falkenberg. Nu tenderar det att se likadant ut här. Why? Som igår, pratade med en tjej, men inte alls mycket utan det var med killar. Igen. Again. Once more. So it goes on. Nu menar jag verkligen prata som i friends-feeling.

Har förmodligen en fikavän nu. En kille (läkarstudent, oj skulle vi levt i en värld förr borde jag ha gift mig.....samhällskritik i söndagsformat). Vilket är lite fail på ett vis för well killar upplever världen som killar och inte som tjejer. Så det blir ju lite problem ibland. Eller problem blir det inte men man kanske inte pratar lika mycket om skor osv (iofs just skor pratar nog jag om, iaf om mina skor som jag är kär i, de som skulle ha kommit i fredags men som fastnade på sista stället, hej måndag då måste de komma, jag borde cutta sko-snacket här med right? ^^). Men ni fattar.

Kanske föredrar jag killar som vänner då de inte är lika dramatiska (jag generaliserar nu). Kanske för jag tycker dansgolv är fail. Kanske för jag hatar Iiiiiiiiiiiheeeeehhh skrik. Kanske för jag inte orkar bry mig om en nagel går sönder (btw, really? En nagel? Insane).

Jaja. Nu ska jag återgå till uppgiften. Till Harvardsystemet (föredrar fortfarande not-systemet, förstör inte texten lika mycket men jag börjar vänja mig lite). Ser ett mönster i att mitt användande av parenteser i bloggen började samtidigt som examinationerna och deras krav på referenserna inom parenteser.


Skorna som inhandlades. Bilderna är inte helt awesome men kom igen, är iaf bilder :b


Två av mina fingrar fick bli extra rock n' roll, haha ofta jag skriver så.


Nej mitt hår är inte så gult, kameran har nyansen och ljuset från lampan bakom och i taket är gula. Men anyway, håret är snart fint igen. Btw, så har jag min kavajnåt jag hittade på H&M. Rea och precis det jag letade efter. Myes! Har dock tryckt på lite grejer från Shock på den så mm den är fin va!


Jag var trött, can you tell? N' yes, dödskalle i håret + i några dreads jag satte i. Bara några inte halva håret. Det orkar vi inte ha.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback