MAN TÄNKER SITT

2010-09-07 @ 23:03:11 Permalink Film & Musik Kommentarer (4) Trackbacks ()



Lämna försiktigheten bakom dig och sök
äventyret.

Har man sett Farväl Falkenberg känner man igen musiken och vinklarna. Samt det där vemodiga.

En del har sagt att filmen är så dålig. Hmm, nej? Den är faktiskt inte det. Visst, den är inte i sin form följsam kanske. Eller snarare, den är inte tydlig. Den kräver att man fyller i lite själv, att man verkligen ser på filmen för att se det där som inte filmas eller sägs rakt ut.

På Facebook skrev jag att jag inte rekommenderar den till er som inte gillar brist på direkt tydlighet. Det står jag fast vid då som sagt den kräver att du själv väljer att vara närvarande. Indirekt är den tydlig. Nu blev det lite invecklat kanske..

Men musiken passar bra. Sättet de filmar på passar bra. Berättelsen som inte har en konkret början eller slut gör att den blir mer här och nu. Klart den har en början och ett slut såklart, men den hoppar in i en vardag, in i ett samhälle, in i tankar. Den är väl inte filmat på ett traditionellt vis vilket gör filmen mer rättvisa.

Det som var lite jobbigt i början enligt mig var Sebastians röst (han spelar huvudrollen med samma namn). Den var lite för ljus ibland vilket jag kände var lite mindre kul att få in i öronen.

Den är fin. Vemodig. Hopplösheten tar över. Kanske lite ärlig sett till samhällets brister (om man nu inte övertolkar det genom att säga så?). Sammanfattningsvis så är det en film om vardagens skugga.

Vill ni veta mer exakt vad den handlar om eller se trailer or whatever press here -> MAN TÄNKER SITT

Kommentarer

Postat av: Astrid

Har du sett filmen Apan?

2010-09-08 @ 10:38:26

Postat av: San

Nej jag har inte gjort det. Dock vill jag se den :)

2010-09-08 @ 16:29:00
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Postat av: Sandra

Jag har velat se filmen ett tag. Ska nu ta mig i kragen och göra det :)

2010-09-08 @ 17:47:39

Postat av: San

@ Sandra

Gör det :) Jag tycker iaf den var värd de där minuterna den är. Hoppas allt är bäst i gbg :)

2010-09-09 @ 09:20:04
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback