Life is a bubble.

2010-09-01 @ 22:35:02 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Sådär, ännu en dag, ännu en kväll. Jag kan stolt meddela att jag nu kan äta tomater, efter ett par inköp på Ica här ser jag tomater som något ätbart. Har även insett att Broder Daniel har fler bra låtar än jag förr gav dem creds för.

Föreläsningen idag handlade om studieteknik och liknande. Man visste det mesta sen innan men ändå bra med upprepning. Tänkte inte på hur bra mindmaps är, sparar mycket tid under en föreläsning om man kan kladda ner en sådan istället för att skriva hundra ord/sekund.

Nollningen idag bestod av Slaskbrännboll = drick förmodligen hemmagjort vin + nåt grönt vid två av konerna. Jag var inte med på det där dock. Mådde lite illa så att springa runt sådär kändes mindre awesome. Men såg på och hjälpte mitt team mentalt. Vårt team var med i det vinnande laget btw! Sen skulle de flesta ut och festa. Jag drog hem då ja återigen mådde illa och fester blir det ändå i helgen så varför inte plugga lite istället. Så det har jag gjort nu ett tag. (Man behövde inte dricka alkoholsaken på brännbollen om man inte ville så inga dumma tvång om ni trodde det)

Har varit varmt idag, eller i alla fall inte kallt. I skuggan är det väl inte så mysigt men där solen lös var det sweet. Gick hem med vantar och jackan i handen innan på eftermiddagen så det säger en del. Hade mössa men still!

Välkomstmässa (hoppas jag hittar en cykel!) och föreläsning imorgon. Sen ska Janne köra mig så jag kan köpa en spegel (kan inte bära den på bussen).

Betalade hemförsäkringen idag så nu ska den inte betalas igen förens nästa år. Awesome.

Note: Problemet som fanns på bloggen innan finns inte längre. Valde att ändra bland kategorierna för att förenkla lite. Så Foto och manipulation delades upp i två = Foto och Ps. (photoshop). Har lagt till en ny med "Daily Dance" som ska innefatta min vardag mer eller mindre. Namnet i sig kommer från London då man hade en daily dance med en okänd på gator eller i tunnelbanan. Det vill säga när man möts och båda stannar upp/ går ut samma håll, så man "hindrar" varandra att komma fram då den ena går åt vänster och den andra åt höger som då blir mittemot den andra (ser ut som dans på suddig distans).




Återigen Fb-bild från Tilda men min kamera har bott i sin väska sen jag kom hit.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Daily dans! :D

2010-09-03 @ 20:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback