Finsittning.

2010-09-12 @ 19:47:35 Permalink Daily Dance Kommentarer (2) Trackbacks ()

Igår avslutades nollningen med en finsittning på NH. Det var kul och lite synd då nollningen nu är över. Dock ska vi ha en återspark någon gång innan jul. Maten däremot var kanske inte bäst i världen (för oss som hade det vegetariska alternativet). De som åt kött fick till förrätt någon laxgrej, varmrätt potatisgratäng och fläskfilé. Vi fick något jag inte vet var det var till förätt (det såg ut som rom så jag sa till att hm eh ursäkta kan inte äta det här om det är rom då det räknas in i ej vegetarisk mat, han kollade upp det och kom tillbaks och sa att det var tång?, jag litade på honom även om det kändes fel att äta det). Till varmrätt fick vi potatisgratäng och nuggets. What? Jag hade räknat med quornfilé eller något. Det är lite mer passande än nuggets men men nu ska vi inte klaga. Maten
avslutades med en chokladkaka med vaniljkräm.


Min grupp, den svarta, var den första som fick visa upp vårt spex. Vår pretentiösa tolkning av låten gick till såhär: Vi ställde upp fem stolar. Vår fadder kom fram med en skyld där vi hade skrivit Kungliga Dramaten presenterar Dumpad. Sen kom vi upp en och en och satte oss på en stol. Läste en vers som en vemodig dikt och så kom nästa upp och satte sig jämte och läste osv. Var en rätt okej tolkning tycker jag, de andra sjöng och gjorde en dans till låten som jag redan antog att minst en grupp skulle göra.

Sen kl 1o var sittningen slut. Då öppnade NH för alla andra med. Var där ett par timmar. Var nice men var även nice att komma hem och lyssna på bra musik som Manson ^^

Fick frågan om jag var modell med. Haha. Hmm. Fail. Hon hade sett bilderna på Facebook därav frågan. Jag sa nej såklart men det innebär väl att jag har lyckats okej med mina bilder då hon inte är den första att fråga. Så det är väl bra att de inte är helt misslyckade ^^ Hade tänkt ta kort idag, men givetvis så regnade det. Åkte till Rusta och köpte plastmurgröna  som ska vara runt spegeln. Ska försöka slänga upp en bild på lägenheten imorgon då den inte är helt som innan. Får även hjälp imorgon att montera ner den förra sängen. Så ett kort nu skulle inte vara det vackraste anyway.

På tal om det, igår satte jag ihop min stol och säng helt själv ^^ Fick dock ringa Ikea och fråga hur man skulle göra med hjulen till stolen. Fick inte i dem. Han sa att man behöver vara rätt stark. Damn it tänkte jag, jag ska inte behöva be någon om hjälp för att få i fem hjul så agerade som Hulken och tryckte dit dem själv. Det var inte alls så att man behövde vara jättestark som han ville påstå, man behövde bara trycka i två omgångar eller först lite svagare och sen starkare. Sängen fick jag dock hjälp med att vända åt rätt håll då det stod i häftet att man behövde vara två för att inte förstöra benen.


Nu har jag snart druckit upp mitt te vilket innebär att jag ska läsa tre kapitel.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Hulken!

Rusta, vad finns inte och älska med det stället?!?

2010-09-13 @ 18:16:35

Postat av: San

Precis, finns inte Rusta finns inget! ^^ Bästa var ju stoppet innan srf :b

2010-09-14 @ 19:21:33
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback