En kväll som var som 3.

2010-09-11 @ 10:49:54 Permalink Daily Dance Kommentarer (3) Trackbacks ()

Efter att Ikea-killarna droppat mina saker drog jag hem till min ena fadder Dennis. Där fanns de flesta av min grupp och vi började fundera över vårt spex till finsittningen (ikväll). Temat var sociologernas låt, Over My Shoulder. Har skrivit om den innan så ni vet vilken jag menar.

Det gick sådär att komma på något. Vi var inne på en dans. Fast sen valde vi att vara lite mer åt Dramaten eller Radioteaterns håll. Vi översatte texten till svenska och ska läsa varsin vers var i tonlägen som vittrar om sorg/ilska/depression/bitterhet och liknande. Vi kommer vara fem som framträder. Så på scenen ska vi ha 5 stolar. En kommer in åt gången och sätter sig på någon av stolarna och läser sin del och sitter sedan kvar tills den sista har läst. Enligt mig var det här ett bättre alternativ än en dans. En dans känns inte lika awesome då jag tror minst en av de andra grupperna skulle göra nästan exakt samma sak.

Eftersom vår grupp har varit negativ och strävat efter minuspoäng istället för pluspoäng så känns en diktläsning med en viss likgiltighet faktiskt väldigt passande.

Så efter det gick vi snabbt hem till Robin. Alla andra hade varit där och förfestat. Vi var nog där i fem minuter sen gick alla ner mot universitetsområdet. Där vi skulle gå ut och ha kul. Mja, vi gick ut. E-puben. Det var okej. Fast det var inte så kul enligt mig. Kanske för jag var helt nykter bland folk som mer eller mindre tydligt inte var det. Anyway så jag valde att dra hem.

Jag som nästan var hemma... Inte alls många hundra meter från mitt hem sa några weirdos saker till mig. Fråga mig inte vad men var väl nåt om mitt rosa hår. Jag noterar inte sånt längre och orkar inte bry mig heller. Why care? Två andra killar som gick bakom dem frågade om de var elaka mot mig. Eftersom jag inte visste sa jag att jag inte lyssnade på vad de sa så jag vet inte. Kanske men jag är van och de får ju ha sina åsikter som jag totalt inte ens orkar lyssna på ändå. De sa att mitt hår var fint och att det var för jag var cool. Haha. Det finns alltid den sidan av folk med. Det är coolt delen. De undrade vart jag skulle så sa jag hem. Då sa de nej gå inte hem nu följ med oss ut. Svarade med att jag faktiskt redan hade varit ute. Somehow så fick de med mig ut, och bjöd in mig på deras inflyttningsfest imorgon (som jag missar för vi har sista nollningen). Vi gick till Corona. Fy vilket hemskt ställe. I kön in dock försökte en engelsman köpa min jacka ^^ Den skulle dock inte passa honom och no way att jag säljer den jackan (skinnjackan med saker på).

Sen när vi var där inne så köpte de dricka och promotade dansgolvet. Jag sa att dansgolv är fail och lurade bort mig. Softade lite. En dum i huvudet och för full person kom fram. Såndär hej jag är äcklig. Så jag sa eh hejdå jag vill inte umgås med dig. Han hade nog inte förväntat sig det men som jag bryr mig ^^. Efter det kom en annan dude fram. Han var som tagen ur Into the Wild (filmen, har du inte sett den än så gör det!) fast i en försvenskad version kanske. Han var rätt cool och tipsade mig om vilka ställen som är bra i Umeå (han har bott här forever). Han visste inte varför han hade gått till Corona då det är ett av de sämsta ställena (om man inte är en osäker dance maniac och i Love Stureplan eller i alla fall att dricka för mycket och dansa som en idiot i grönt/blått/rosa osv ljus, ja okej, nu drog jag kanske de flesta över en och samma kam men det var extremt mycket sånt då jag studerade miljön och personerna, undantag fanns men majoriteten var så).

Snabbspolning. Sen när jag nästan var hemma igen. Ungefär på samma ställe så ropade tre bakom mig hej. Jag tänkte jaja kan säga hej så sa hej. De frågade om jag inte skulle med på efterfest. Hmm. Nej nu ska jag fan hem tänkte jag. Så sa snällt nej tack. De försökte lite till men den här gången stod jag fast vid ett starkt nej. Vilket var bra för det var nice att komma hem.

Så utvärdering; jag tror det finns ett visst område en liten bort från min lägenhet som är en festzon. Går man dit på i alla fall kvällen så kommer folk att försöka övertala dig att följa med dem ut eller till deras fest. Jag får testa det längre fram med, om det är samma då vore det lite coolt ^^

Ja, jo, fettlångt inlägg men en rapport om en dag som kändes som tre behövde lite plats. Ikväll är det som sagt finsittning. Ska bli riktigt kul, men även lite synd, för sen är nollningsgrejerna slut. Fast är vi bara duktiga och tar tag i det kan vi ju skapade liknande saker inom klassen. Nu tänkte jag sluta skriva och se om Ikea-stolen är svår att sätta ihop. Ska försöka fixa lite kort med, börjar bli en brist på det. Ha en bra helg ppl!

Kommentarer

Postat av: Madde

Hej låter som du har det roligt där uppe i Umeå! Men du får inte cykla hem skälv på kvällen eller natten :( måste vara rädd om dig lova mig det :) ha det så kul ikv. Kram

2010-09-11 @ 21:11:48

Postat av: Matilda

Kul att läsa om hur du har det där borta i norra sverige, saknar dig och superfemman (läser precis om grupppsykologi, där stod det att den ultimata gruppen innehåller fem personer) ;)

2010-09-11 @ 22:59:30

Postat av: San

Madde: Äh, klart jag kan gå och cykla hem själv. Det är inte farligt här direkt. Tack, hade kul :)



Tilda: Saknar super5an med! Haha klart, den perfekta gruppen är ju vi så ^^

2010-09-12 @ 12:12:53
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback