Dilemma x2

2010-09-27 @ 12:20:14 Permalink Daily Dance Kommentarer (2) Trackbacks ()

Jag har fastnat lite. Är på sista punkten i examinationen. Vi ska ta upp två olika dilemman. Sen diskutera hur författaren förhåller sig till de. Vilket i sig inte är så klurigt. Utan snarare att finna ett dilemma som kan tolkas bra utifrån boken samt går att hänvisas till Giddens bok. Hmm..Jag funderar på om genus och sättet att tolka det kan vara ett dilemma. Det finns ju olika sätt att se det, samt så kan man ibland läsa in genus där det inte är det största problemet. Så I guess att det funkar. Har redan skrivit en del om det så okej ett dilemma kvar kind of. Frågan är vad det ska vara? Hela boken handlar mest om makt som männen får genom de könsroller som finns. Dock tar han som skrivit boken aldrig upp etnicitet. Det kan ju påverka med. Så kanske går det att rista ut ett dilemma i det. Vi får se..

Mitt dilemma är att jag inte hittar ett dilemma?

Just det, fin note nyss: Paket beräknas bli levererat till ombud under dagen. HAPPY. Lönen kom ju idag med, så extra happy.

Sen en cool sak, en cool kille lät min t-shirt joina hans frakt. Grymt or what? :D Tack David, vi ses i Stockholm! Han äger för övrigt världens snyggaste t-shirt *.*


Well, jag måste återgå till boken of doom...

Kommentarer

Postat av: The Maggot

Det var så lite, klart vi ses där! :)

2010-09-27 @ 23:16:29
URL: http://www.themaggot.se

Postat av: San

:D

2010-09-28 @ 09:09:43
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback