Jaha.

2010-10-02 @ 18:56:42 Permalink Fail Kommentarer (1) Trackbacks ()

Dagen blev inte som jag hade tänkt. Alls. Fick iaf sova lite och gick inte upp så tidigt. Vilket var coolt. Började göra ordning för ljussättningen. Duschade och tänkte senare dra fram allt som har med ljus att göra. Först dra ner till Ica och köpa lite mat. Mm. Jo. Visst. När jag väl hade bestämt att nu går jag ner till Ica så sa min kropp något annat. Skulle inte tro det va. Blev totalt utslagen på någon sekund. Började må extremt illa, for real, ni vet när det verkligen känns som man ska spy exakt nu. Klarade bara av att stå upp någon minut, inte mer då skulle jag ramla ihop. Kul.

Tänkte jaja jag får väl sätta mig/lägga mig ner så går det kanske över snart. Mm visst. Eller inte. Blev inte bättre. Antog att mat skulle hjälpa, men när jag inte kunde klara av att ens gå till köket, ens till hallen så var det lite svårt. Jag försökte somna. Det gick efter en stund.

Så när jag hade sovit lite vaknade jag av att en idiot ringde till min mobil. När jag ändå var vaken försökte jag ge Ica ett nytt försök. Tog en panodil och slängde på mig jackan. Sen fick jag sitta ner en stund. På med mössan och sen sitta en stund till. Kände att det kunde vara totalt misslyckat att försöka gå till Ica, men det var lite nu eller aldrig. Så jag gick. Alla muskler i hela kroppen ville inte lyda, men jag försökte ignorera det. Vägen till affären har nog aldrig varit så lång. Inne på Ica gick det rätt bra, även om hela världen snurrade.

Betalade och gick hem. Gick så fort jag kunde för jag kände på mig att jag snart inte skulle kunna stå upp. När jag kom innan för dörren så gav verkligen alla muskler upp. De slutade existera.

Men, nu har jag iaf slängt i mig yoghurt med flingor (bra flingor) och en nektarin. Även en stor mängd passionsfrukt/apelsin juice. Nu återstår lite mer som ska ner sen hoppas jag kvällen blir bättre. Blir inget jobb på NH dock :/ Vilket är synd för jag hade velat jobba, men men, ibland så blir man ägd av sin kropp.

Sidospår:
Alliansen kan ju skjuta sig själva, hur kan de försöka tvinga folk som inte klarar av sin vardag att jobba? Tänk bara hur det är när ni är lite sjuka, då blir man ju rätt utslagen ändå. Och det är när man är LITE sjuk. Skulle mina dagar vara som den här nästan varje dag om inte alla varje vecka skulle jag aldrig kunna jobba. Jag skulle inte ens kunna "leva".

Ja jo jag röstade på ett parti inom de rödgröna. De blåa har redan börjat sin utförsäljning av staten. Kul. Jag har hört att göra sjukvården privat är det bästa man kan göra. För de som är rika. Kolla på USA visst är deras sjukvård helt underbar?


Kommentarer

Postat av: madde

Usch vad läskigt att du mådde så illa. Hoppas du snart mår bättre SIS.

Kram madde

2010-10-02 @ 19:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback