.

2010-10-08 @ 18:33:59 Permalink Fail Kommentarer (3) Trackbacks ()

Bra dag? Nja. Började med att jag aldrig somnade. Eller jo, vid fem ungefär. Kul. Sov en liten stund sen upp och duscha och sen börja sammanfatta Marx och alla hans ord, teorier och kritiken. Lalala not fun. Dock gick det bra så hann det jag skulle idag, tar de tre sista (däremot stora) sakerna imorgon.

Åkte in till stan för att köpa lakan osv. Jo det gick väl bra. Sen tänkte jag äta på Mc jaja inte nyttig men jag ville ha milkshake så. Beställde en cheesburgare utan kött. Det blev problem då någon annan råkade ta min. Jag kände bara hmm ska jag gå in och styra upp hela kaoset för ni verkar ju inte ha någon bra koll. Målet med företaget är att gå med vinst, och inte bara med vinst utan STOR vinst. 

Skiftledaren var glad över att de precis hade klarat en rush, grattis men inom loppet av några minuter kommer ni ha större problem än vad ni hade då. Ni ska fortfarande vara så effektiva att ni nästan dör. Jag brydde mig inte om att jag fick vänta, men de andra blev irriterade. De gjorde lite småfel då och då och jag kände bara hmm har ingen lärt dem? En Big Mac meny ska gå på högst 6o sekunder om de inte sänkt det till 5o (om de inte tar drickan själva, då ska det gå mkt snabbare), inräknat är då att ta emot ordern, betala och ge maten samt drickan. Deras tid var ja jag vet inte, 3 eller 4 ggr så lång. Det verkade som de missade poängen med att det är köket som styr antal öppna kassor mer eller mindre. Jag funderade på att söka jobb där några minuter bara för att strukturera upp det. De har ju inte ens McDrive och krånglar till det så mycket.

De hade en person ute i lobbyn med, hmm, det var rent så no need to? Iofs, efter jag fått allt mitt råkade jag vara duktig och välta ut exakt hela min stora milkshake. Det var då jag insåg hur viktig sömn är. Funderade på att sucka djupt och klaga på världen men insåg att vad hjälper det egentligen. Gick fram och sa till om att golvet inte var rent längre, hon sa att jag skulle få en ny milkshake jag kände mja jag välte ju ut den själv (men vet att hon ska ge mig en egentligen då kunden har rätt och bra feeling när jag lämnar bla bla bla). Hon höll på med massa så jag gick och åt upp min mat. Efter allt salt och ja fett så kände jag nej nu vill jag ha socker och ja fett så gick fram för att beställa en. Var samma person och hon gav mig en ny (jag sa dock att jag ville betala eftersom det var ju jag själv som välte den och känns mer rätt att då betala), blev att jag inte fick betala.

Bussarna krånglar hem, jag vet inte var mina bussar går längre xD Tänkte jaha, ska jag leta upp de? Nej, jag tar en buss som går ganska nära (eller borde göra det). Hoppade på den. Efter antal hållplatser efter Universum så började jag bli lite orolig. När ska jag hoppa av typ? Så hoppade av någonstans och började känna mig lite vilse. Försökte lita på mitt lokalsinne och fundera ut var mitt hem mest logiskt var. Det gick bra, jag hittade. Så nu har jag lite mer koll och när (för det kommer ske) jag går vilse så har jag en större yta som är täckt av this way och du är rätt.

Snart till stan igen. Fika innan bion. Sen när den är slut 21.3o+filmens längd då ska jag HEM och bara sova för att sen vakna imorgon och plugga. Jag hoppas jag kan vara lite social och inte somnar på bion.

Sen, en början till en plan, ska kanske plugga utomlands en termin. Lutar åt Svalbard eller Canada. Vi får se. Ska försöka kolla upp vilka kurser som är möjliga osv. Vore nice om det funkade dock :D

Update: Mina frimärken är borta utan spår. Letat i en vecka nu och nej nu får jag se till att minnas att köpa nya så mitt brev till Hilde kan skickas. Och min skiftnyckel? Wtf, vem har snott den? Seriöst jag får ryck hur kan den bara försvinna...

Kommentarer

Postat av: Sandra

Haha, den monologen har man hört förr x) (om mcdonalds då)

2010-10-09 @ 12:42:23

Postat av: San

Haha ja, sorry! ^^ Men det här var det värsta någonsin, det var insane hur dåliga de var o.O

2010-10-09 @ 12:48:12
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Postat av: Kusinen

jag röstar på canada;-)!!

2010-10-09 @ 18:57:35
URL: http://lillmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback