Buried

2010-10-10 @ 11:22:55 Permalink Film & Musik Kommentarer (2) Trackbacks ()

Från SF:

"Paul Conroy (Ryan Reynolds) är amerikan och jobbar i Irak som kontrakterad lastbilschaufför. Under en attack kidnappas han och begravs levande i en träkista i väntan på att kidnapparna ska få ut en lösensumma för honom.  Med sig i kistan har han en Zippotändare och en mobiltelefon med låg batterinivå. Vi får följa Pauls desperata försök att få kontakt med omvärlden och ta sig ur sin klaustrofobiska dödsfälla. Det finns begränsat med syre, men obegränsat med panik.."

Den var varken bra eller dålig. Utan okej på ett bra sätt. Alltså rent innehållsmässigt. Annars var den filmad bra och musiken var vad jag minns i skrivande stund fine med. Just att allt man får se är Paul i kistan gör att filmen blir okej på ett bra sätt. Skulle man filmat utanför och andra människor tror jag filmen skulle bli sämre.

Värd att se? Mja jo. Tror filmen växer på en efter en dag eller två. Däremot att se den igen, nej.

Tips dock, på bion så prasslar folk med påsar och äter popcorn. Vilket funkar när det är andra filmer. Men vissa scener består av mörker och bara andetag, och det där prasslandet blir högt då och förstör känslan lite. En annan grej, på tal om bion, innan filmen började kom en i personalen fram och presenterade filmen och sa till alla att stänga av mobiler och inte slänga skräp osv. Jag kände en fråga dyka upp, vad gör de? Ö Är van vid att bion börjar efter reklamen, inte att någon kommer in och agerar skolfröken or nåt.


Blir bio ikväll med som det ser ut nu.

Kommentarer

Postat av: Johanna

Nytt nummer av fanzine:et på måndag!

2010-10-10 @ 14:18:01

Postat av: San

Haha, ja mitt fina fanzine. Tänk så bra jag är xD

2010-10-10 @ 14:34:32
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback