Ni undrade

2010-11-15 @ 15:51:12 Permalink Daily Dance Kommentarer (4) Trackbacks ()

..vad förra inlägget betydde. Haha, fint. Det bara blev så. Hej och ost är ungefär lika vanliga ord i min värld. Skrev det för jag inte riktigt visste vad jag skulle skriva men behövde skriva något pga. en msn-konversation. Så tada var inget egentligen, men tack till alla som skickade sms och frågade ^^

Över till något helt annat. Funderar på att springa till doktorn snart. Något måste vara messed up. Den senaste tiden har jag varit extra trött även om jag sovit bra och jag fryser mer än någonsin. Inne vill säga. Det är inte kallt i lägenheten egentligen, men ändå fryser jag. Inte lite heller. Har kläder på mig som man har om man ska gå ut typ. Underställ, t-shirt, varm tröja eller två, varma strumpor, byxor, filt och typ mössa.

Något som kan påverka om man fryser eller inte är blodcirkulationen och well ens vikt I guess. Med tanke på att jag ja okej inte direkt tränar då jag inte har orkat komma så långt/haft tid, men går en hel del, mer än innan. Väger mer med än innan. Så om det skulle vara fallet så borde jag inte frysa mer än innan.

Sökte lite snabbt, så jag har något att säga till doktorn, har inte varit där än så vet inte om de är bra här. Hoppas det. Orkar inte med dåliga igen. Det som kom fram när jag sökte var hypotyreos. Hmm huh? = Brist på sköldkörtelhormon. Låg ämnesomsättning. Kunde göra att man går upp i vikt med, vilket skulle förklara varför jag har lyckats så bra så snabbt. Väger väl inte direkt mycket men eftersom det brukar ta lång tid för mig att gå upp känns det ju som något kan luras lite.

Kan det vara så? Dunno. Känns möjligt men kan ju vara något annat. Något måste det i alla fall vara. Så ska be dem kolla det med sköldkörteln och annat som de vet som inte jag har någon koll på.

Funkar inte att ha det såhär anyway. Sov nästan 8h i natt men var tröttare än vem vet vad på föreläsningen. Somnade nästan i pausen. Eller gjorde nog det i en minut med innan jag panikvaknade..Var extremt kallt i salen med, tyckte jag. Jag hade alla kläder + varm kappa + mössa + vantar (som jag fick ta av och på för att kunna skriva). De andra satt typ i t-shirt. Så what? Ö

Är lite svårare att koncentrera sig när man fryser som en idiot och ögonen knappt orkar se. Sprang typ hem och la mig under täcket i sängen. Ända stället som inte blir kallt. Somnade för jag var helt slut. Varje minut jag sover bort på dagen är lite aj. För jag har massa seminarieuppgifter och böcker som kräver att jag är vaken.

Kanske håller jag på att bli sjuk. Fast då håller jag på att bli det hela tiden.

Kommentarer

Postat av: jennyfer

min mamma har problem med detdär. hon äter medicin för det. så det är ju inte direkt ovanligt. du borde kolla upp detdär!



hoppas de blir bättre

<3

2010-11-15 @ 16:35:54
URL: http://twoshots-of-misspain.blogspot.com

Postat av: syster

Jag har för mig att min vän Tanja hade problem med sin sköldkörtel, men vet ej vad hon gjorde med den. Hoppas det löser sig för dig och att du snart mår bättre =)

Kram

2010-11-15 @ 19:15:48

Postat av: Sandra

Det kan var någon brist. När jag hade järnbrist var jag konstant trött, dåsig och frös. Sov hela natten, sen alltid efter skolan. Vet att du inte haft det innan men det kan ju ändra sig.



Hoppas det löser sig!

2010-11-15 @ 23:06:22

Postat av: San

Mjo jag vet..Fast det skulle inte förklara en del saker. Är det sköldkörteln förklarar det även varför mitt hår/hud är torrare än det var efter jag hade bott här ett tag, det förklarar även varför min medicin har börjat fungera ännu sämre pga. den segar ner ämnesomsättningen om den inte funkar som den ska. Jag trodde att jag gick upp i vikt pga. vad jag åt, ätyp hej duktig tänkte jag fast det skiljer sig inte direkt från förr så att lyckas gå upp mer än jag klarat på ett år känns lite skumt med.



Sen hur mkt frös du? Jag fryser verkligen extremt. Har mer kläder på mig än när jag åker snowboard typ! Och ändå fryser jag..Mina fingrar blev vita fast det var 2o grader inne och jag hade ofantligt med kläder på mig.



Det skulle kunna vara järnbrist, men dunno har varit rätt duktig på att ha med allt i maten och drickan. Om det nu ändå är fallet så borde det vara i kombination av något mer. Får se nästa vecka om jag får en tid då.

2010-11-16 @ 09:21:07
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback