Jultomten, rymden och nervsystemet.

2010-11-12 @ 15:47:07 Permalink Awesomeness Kommentarer (2) Trackbacks ()

Det var vad jag såg när jag flög. Eller fantasifullt såg.

Resan ner mot Göteborg (med ett snabbt stopp i Stockholm som innebar att jag fick flera säten för mig själv, yippie!) var en flygresa i mörker. Det vill säga på kvällen. När vi närmade oss Stockholm så var det fint. Det var som julbelysning. Kändes som man åkte med  jultomten i hans lite modernare kälke (vagn?). Var hur som helst helt underbart! Är nog bara då Stockholm är fint :b Ovanför, när staden mer eller mindre planerar att sova.

Julresan fortsatte hela vägen till Göteborg. Det kom lite ny flygpersonal när vi droppade och tog med några nya i huvudstaden. Vilket var bra. För en tant var elak. Man fick en fralla och te, men hon gav mig en med räksallad så sa att jag inte kunde äta den, hon ryckte den från mig och sprang vidare. När den nya personalen kom så började en snäll jobba. Wehoo! Hon kom med frallorna och denna gången kunde jag fråga utan att få en aggressiv blick som slår sönder skosnörena. Så jag frågade vad det var för fralla, var med ost och skinka så jag sa okej. Så när jag hade börjat öppna den kom hon förbi igen och frågade, äter du kött. Nej men jag kan ta bort skinkan var mitt fina svar. Då gjorde hon världen bättre och sa att det fanns en vegetarisk kvar. Awesome! Så fick den (vilket btw innebär att när den elaka tanten som så tydligt färgade sitt hår blont jobbade fanns det flera vegetariska). Den var lovely med.

Landade i Göteborg utan problem. Om man bortser från mina stackars öron. Två starter och två landningar. Starterna brukar gå bra nuförtiden, men att landa. Aj :/

När jag skulle åka hem, tvärtom-resan, Göteborg-Stockholm-Umeå. Så fick man blåbärsmuffins. Resan till huvudstaden var som att åka i rymden. Städernas belysning blev pga. lite dimma som galaxer. Här och där fanns enskilda stjärnor med. Var awesome!

Bytte flyg i Stockholm och på det flyget som skulle ta mig hem sa de att man skulle få blåbärsmuffins. Tänkte okej den var god så sure. Fick dock en med äpple och vanilj ^^ Den var god med. Den sista flygresan hem var mer som ett nervsystem. Som man färdades inom det.

Ska bli intressant vad nästa flygresa blir som. Jag hoppas på att få åka med jultomten igen. Det var fint. Flyger till Stockholm nästa vecka så kan kanske bli så.

Kommentarer

Postat av: jennyfer

tomtens släde :D sanne du borde ju ändå kunna sånt?! jag menar.. du å julen e ju like ooooone! :O



:*

2010-11-12 @ 16:30:12
URL: http://twoshots-of-misspain.blogspot.com

Postat av: San

Haha just det xD

2010-11-12 @ 16:39:21
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback