Film

2010-07-19 @ 10:55:33 Permalink Film & Musik Kommentarer (0) Trackbacks ()

Blev filmkväll igår. Lite sådär oplanerat. Först såg vi på The Crow som är en film jag älskar. Den är självklar i min samling.



Efter den såg vi på Farväl Falkenberg. Det var mer än ett år sen jag såg den sist tror jag. Hade glömt av hur vemodigt fin den är. Det är konstigt att se hur staden var för några år sen. Var på stan innan och man vänjer sig fort. Man minns inte direkt gamla pressbyrån eller husen som fanns för inte alls länge sen. Kollade på cdon bara för att se om någon hade skrivit något om den. En person vid namn Matthias hade skrivit. Så istället för att skriva själv lånar jag hans ord då jag tycker de stämmer bra.

Matthias ord:
Denna film ger helt olika reaktion beroende på vilket typ av människa du är. För mig var det en otrolig upplevelse av empati och melankoli.

Är du en filosofisk och reflekterande person, se denna film i din ensamhet och låt dig absorberas av den. Det är ingen film man (enligt mig) bör se med någon annan, det är en film för den ensamme männskan som söker lyckan och lugnet i en tillvaro som aldrig tycks komma.

Enligt mig en av de bästa svenska filmerna på 20 år.
Fantastisk




En annan film som är helt fantastisk är Into the wild! Den är helt underbart bra. Har ni inte sett den så se den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback