En månad.

2010-07-14 @ 23:07:24 Permalink Flum Kommentarer (0) Trackbacks ()

Det är ungefär exakt den tiden jag är kvar i södra Sverige. Sen blir det Umeå. På riktigt. Jag ser framemot det men det känns även lite vemodigt. Jag flyttar inte en timme bort med tåg utan ca 17h med tåg. 11o/12o mil. Inte runt hörnet och inte helgkörnings nära. Utan långt bort där besök inte blir spontana. Inte utav er som bor här. Går fort med flyg men en väg kostar ca 1oookr.

Mina vänner, nära och inte så nära, kommer stanna här. Eller några få timmar bort med tåg härifrån. En klassfriend ska dock plugga i Piteå (22mil från Umeå or so). Vännen som förstår mig mer än någon annan kommer bo kvar i sin stad tror jag. Grannstaden till min lilla stad vid havet. Förut 20 minuter bort. Nu en evighet. Jag kommer inte glömma dig eller sluta sakna dig även om avståndet försvårar impulsivitet och barnprogramsflum.

Ja som sagt, vemodigt på det planet. Dock längtar jag till att flytta. Till norrland. Andas luften där i mörkret. Norrsken och snö. Ica fortfarande runt hörnet. Studentfester i korridor. Nya vänner. Nya minnen. En utbildning, djupare kunskap. När jag kommer dit är jag helt själv. Känner ingen men har en underbar chans till att lära känna andra som är som mig själv mer. Som kanske förstår att havet är djupt men att det är vågor längs strandkanten med. Poesin, musiken och filosofin.

Skickade ett mail angående en lägenhet jag har första platsen på. Vill bara ha svar på ett par frågor innan jag helt bara I take it! Sista svarsdagen för ett JA är på måndag. Så snart kanske det är klart. Bostad och utbildning. Inte resan och packning.


(N' yeah, jag kunde lagt tid på hur bloggen ser ut ikväll men jag orkar inte, men ska ta tag i det. Lovar.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback