Ghost?

2010-08-09 @ 12:42:27 Permalink Flum Kommentarer (0) Trackbacks ()

OMFG and WTF som jag skulle kunna skrika tjejigt om jag skulle bott i USA. Lite så var det imorse dock, at work. Det händer visst lite underliga saker där. Jag har totalt missat det innan, eller trott att det varit personen jag jobbar med som varit vaken sent. Maybe not then.

Jobbade med Evelina. Jag läste en tidning vid halv tolv sen somnande jag efter det (runt tolv). Vid ett hörde Evelina att någon öppnade en dörr och höll på. Hon trodde att det var jag som var uppe och gick på toa och kanske satt uppe osv. Ljuden var inte tysta utan höga. På morgonen efter vi varit nere med frukost, så kom vi in på när vi somnade. Jag sa att jag somnade rätt tidigt, läste och sen sov jag. Då blev Evve lite annorlunda i ansiktet so to speak. 
E-  Nej va du var väl uppe och gick på toa vid ett?
S- Hmm nej det gjorde jag inte? Jag sov då. Vaknade av min mobil senare under natten men jag gick aldrig upp.
E- Men det var någon som var uppe.
S- Det var inte jag. Isf har jag gått i sömnen vilket jag aldrig har gjort innan.

Vi blev lite insane. Vi insåg att det inte var jag och inte Evve. Evve hade varit med om liknande saker tidigare. Jag har aldrig märkt något direkt, förutom förra passet då jag antog att det var Emma som var uppe på natten vilket det nu kanske inte var. Jag reflekterade inte över det då, bara tja varför var du uppe. Anyway, sen visade det sig att andra saker visst hade hänt under andra pass. Creepy stuff you know. En av personalen hade känt något hoppa upp i sängen, hon har en katt så hon tänkte att det var hennes katt tills hon sträckte sig efter katten och insåg att det inte fanns någon katt och att hon var på jobbet. En annan har känt någon sätta sig i sängen och nuddat hennes fot. En annan gång hade Björn köpt mat på kvällen och fåt växel över som han la på ett bord i sitt rum. Hon som jobbade med honom hade senare hört pengaljud (jag droppar kronor i min hand ljud) utanför hennes dörr. Hon tänkte va fan håller Björn på med, ska han inte sova? Hon var på väg att verkligen säga till honom. På morgonen frågade hon Björn what the fu*k han höll på med. Han förstod inget. Han hade ju sovit. Hon berättade om ljudet av mynt och Björn tyckte det var lustigt att hon nämnde det för mynten som han hade slängt på bordet var staplade på morgonen. Huh?

Det jag tyckte var mest creepy var när Evve berättade om en gång när hon började. Hon hade stått utanför dörren för att låsa upp och sett en blond tjej sitta vid bordet. När hon låste upp gick tjejen in till det ena sovrummet. Evve tyckte det var lite osocialt och ropade hej. Björn svarade och sa att han bara skulle duscha (var i badrummet). Evve gick in i sovrummet för att hälsa på tjejen. Ingen där. Jaha weird. Så hon tänkte att hon kanske gick in i klädkammaren, men det var ingen där. Galet. Wicked och allt sånt.

Jag vet inte om jag tror på spöken. Det finns säkert en förklaring till mycket men ibland känner man att ingen logisk förklaring räcker. Här hemma är det bara ringklockan som är lite läskig. När den ringer mitt i natten. Samt att den gör det hos farmor. Jag tänkte att det var vinden som tryckte in knappen men det är rätt vindskyddat vid ringklockan och man måste trycka rätt hårt.

Dunno vad som är true och vad som är untrue men seriöst det var creepy idag. Har bara två pass kvar. Två nätter. Kommer ju ha panik när jag ska sova och stelna så fort jag hör något.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback