Calle

2010-08-02 @ 23:41:14 Permalink Awesomeness Kommentarer (3) Trackbacks ()

Idag träffade jag Calle. Måste ju säga hejdå innan jag åker. Nästa vecka går åt till jobb och veckan efter till sista packningen. Så denna veckan är bäst att säga hejdå under. Calle åker även iväg på semester om ett par dagar. Han ska surfa i Frankrike, sweet or what.

Anyway vi drog till Kupan (Röda korset-grej) och letade efter bra saker som vi blivande fattiga studenter kan behöva. Calle skulle ha rivjärn och konservöppnare. Dock hittade vi inte det utan han köpte en skärbräda som var som en lax. Själva kroppen var av trä sen satt ett huvud och en fena i metal på två kanter. Den såg oanvänd ut. Under tiden vi gick runt höll han den ungefär som en skateboard så då och då inbillade jag mig att det var en skateboard. Han kanske skulle testa och se om det kunde funka, hade ändå hjul och sånt liggandes hemma. Den blir nog lite svår att åka på. Anpassad till true proffs med andra ord ^^ Jag köpte inget förutom en Alice Cooper singel på lp för 2kr.

Efter det körde vi till stranden. Netas för att vara specifik. Där åt vi belgiska våfflor vid ett jättelitet men sött bord. Sen drog vi ner till själva stranden och mina skor hälsade och tog med en bit av sanden. Vi satt och pratade om sånt man oftast sitter och pratar om, det som hänt och det som närmar sig. Det kändes lite som vi hade ett tyst samtal under tiden som det riktiga samtalet. Ett samtal på en okänd dold frekvens. Som om vi tog tag i någon mer filosofisk fråga samtidigt på ett omedvetet fast någon procent medvetetsätt. Svårt att förklara. Det speglades i det vanliga samtalet med, då och då. Som sagt svårt att förklara.

Även om vi inte umgås så ofta eller så mycket verkar det som vi förstår något annat på den där dolda frekvensen. Jag vet inte om det bara är något jag upplever. Kanske är det bara så att jag känner mig helt trygg med honom som person eller om det kanske är något annat oförståligt. Som något i stil med tidigare liv (yeah nu spårar det ut lite möjligtvis men något sånt med liknande skumhets feeling om ni förstår). Kommer sakna honom även fast vi ändå inte träffas så ofta. Han kommer nog plugga i Göteborg i tre år så då lär vi ses när jag är nere och hälsar på alla andra som valde Göteborg.

Efter jag kom hem var jag hemma och åt en macka och en bulle. Sen körde jag till min syster och gjorde inte så mycket. Åkte precis hem. Åkte mitt i True Blood. Gjorde inte så mycket då jag redan sett det avsnittet ^^

Ska läsa några få sidor i min Sociologibok innan jag ska sova. Imorgon är en ny dag som kräver att jag går upp lite tidigare...


Kommentarer

Postat av: Matilda

Hej sanneneso, det är nice att läsa din blogg!! substitut för att vi aldrig hinner ses, dumma jobb. :( Jag kommer gärna och hälsar på dig i den norra delen av sverige sen i höst, hade vart skoj :)

2010-08-04 @ 13:57:56

Postat av: San

Wehoo vad bra ^^ Ja jobb är dumt men också bra att tjäna pengar.



Det vore kul! Då kan vi nästan uppleva den där tågluffsresan vi egentligen skulle ha gjort i norra Sverige. Då kan jag isf åka med ner till Göteborg kanske, så kan man säga att vi faktiskt gjorde resan på riktigt ^^



Har du kvar din blogg btw? Ses den 2o:e!

2010-08-04 @ 15:49:19
URL: http://zombienightmare.blogg.se/

Postat av: Matilda

Jaa! det blir den omtalade tågluffen :) nej min blogg är borta. Ser fram emot den 20e, ha det najs :)

2010-08-04 @ 21:12:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback