fortsättning....

2010-04-29 @ 19:35:15 Permalink Awesomeness Kommentarer (0) Trackbacks ()

Ja, så vi drar till Falkhallen efter att Hv71 har blivit svenskamästare. Vi går in genom den vanliga dörren där en del människor som jag av någon anledning föraktar finns även fast jag inte känner dem, känner deras blickar deras svaghet. Är rädd för att bli smittad. Ställer oss i kö då Johanna fick min biljett eftersom jag hade en över. Hon får en stämpel och the dude som gav mig the backstage pin står där så jag frågar honom om det är lunch om vi går in (då de inte har börjat släppa in folk till scenen, orkar inte gå runt byggnaden). Det var det så jag drar med Johanna. Visar en vakt the pin from hell och smuglar in henne med. Drar nerför trappan, runt hörnet knackar på dörren.

Folket är lite mer påverkade av ölen än när jag lämnade dem sist. Vi softar lite, väntar på att tiden ska bli the time. Medan vi var borta hade de fått mat och sånt där coolt. De börjar sminka sig efter kanske en timme eller något. De blir så fina! Jag blir glad för det verkar som de verkligen ser framemot det som väntar.

Någon gång senare blir det dags. De går upp på scenen och lirar låtarna jag fick höra i replokalen tidigare under dagen. De spelar lite fel på några få ställen, men det märker ingen. Publiken är lite töntig men vad gör det. Jag är så stolt och glad, han verkar ha kul, han verkar glad och det gör mig glad. Vikki V, du är en sån stjärnlik stjärna.

Efter the show drar vi ner för trappan igen, dock inte in till rummet utan sätter oss i soffan. En del dricker kaffe andra dricker inte det (jag). Killarna försvinner efter ett tag, de kanske skulle duscha eller dricka öl. Johanna och jag sitter kvar i soffan och får se Jesse (vains of jenna's leadsinger) gå förbi hundra ggr, han sjunger med. Rätt högt. Weird moment som inte behöver beskrivas.

Sen kollar vi på Vains Of Jenna. Giget är bra. Den nya sångaren funkar. Det känns väl lite konstigt att det inte är Lizzy på scenen men allt har sin tid. Ett par låtar är jag för van vid Lizzys röst men over all så funkar det bra och jag ser framemot att höra låtar som är skrivna med och till honom. Det som jag och en del andra skulle uppskatta är om han bara drog upp byxorna lite, han har inget under byxorna och let's face it, en del saker gör sig inte jättecoolt på bild.

Sen händer en massa andra saker, och sen blir vi körda till efterfesten där allt händer. Var mycket manlighet i Vains rum men killarna var som de var sist jag träffade dem, vilket var innan de drog till usa för ? gången. Efter efterfesten så kör en taxi in i min backspegel och smiter. Hej polis och hej sad face :/ Kör vidare till Varberg, lämnar folk kör hem och säger hej till Vikki och Ludde igen då är klockan halv fem kanske. Ludde får sova i soffan, han snarkade visst rätt högt. Vikki får hälsa på Gary. Vikki hostar och jag tycker han borde få bli frisk. Jag är trött. Alla somnar någongång. Jag vaknar upp och känner mig sjuk.

Kör till Ica och sen till Varberg, vi softar på Netto och sen i en park. Blir kaffe med (inte jag). Jag mår så sämst att jag är hur tråkig som helst. Fast det gjorde nog inte så mycket iallafall. Sen lämnar jag dem på tågstationen och drar hem. Duschar och sen dör jag i min säng igen.

Ja, ni ser ju hur lite jag kände för att skriva ner. Det hände en massa saker och ni behöver inte veta allt, right? Bjud mig på glass så kanske jag ger er en rolig personlig story.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback