Trött och tom

2015-05-07 @ 21:40:14 Permalink Flum Kommentarer (0) Trackbacks ()

Känner mig trött och tom precis som rubriken nämner. Går på någon antihistamin och kortison mot underlig allergisk reaktion. Enligt biverkningar kan en del av min trötthet bero på den.

Lite trötthet beror säkert på jobb och pendlingstid hit och dit. Den resterande delen vet jag dock inte vad eller var den grundar sig i eller på.

Känt tomhet förr. På ett liknande sätt som nu. Kanske bara inne i en period där det händer för lite eller för mycket. Känslorna hinner inte med eller tankarna snurrar för fort och djupt. Jag vet inte.

Kanske är det. Att jag inte vet. Är det för att jag snart fyller 25 år? Tror inte det. Känner inget speciellt för det. Är det kanske problemet? Att det inte känns speciellt.

Flummigt och molnigt i mitt huvud. Stormar i lugnet. Är nöjd över min livssituation. Mitt jobb känns bra. Min partner känns perfekt. Och allt annat känns okej, bra och fint. Hur gör man en felsökning av sig själv. Skulle vara bra om det fanns, typ som för en mobil där man kan se vilken app som tar mycket plats, slukar mycket batteri osv. Vad i mitt liv, kropp eller sinne tar för mycket energi? Om ens problemet ligger i det, om det ens finns ett problem.

Nä. Dags att sova snart tror jag. Drömmarna får lösa det åt mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback