Doktorand? Rolling Stones?

2014-03-29 @ 18:19:00 Permalink Awesomeness Kommentarer (0) Trackbacks ()

Igår hade vi opponering för två kurser som avslutades med en uppsats var, det var dessa som opponerades. Fick inte alls mycket kritik. Hade väntat mig att få en bok med kommentarer, åtminstone från lärarna, men icke! Så det kändes skönt!

Under opponeringen släpptes biljetterna till Rolling Stones gig i Stockholm nu i juli. Var osäker på om jag skulle kunna fixa biljetter samtidigt som jag hade opponeringen. Det gick bra, då två andra kunde börja opponera på varandra så jag fick möjlighet att koppla upp och ställa mig i kö för biljettköp.

Efter opponeringen fick vi enskilda samtal med de två lektorerna. Var intressant och givande. Lektorn som är huvudansvarig för de båda kurserna på avancerad nivå frågade mig om jag funderat på att doktorera. Nej, svarade jag, tror inte jag orkar läsa 5 år till? Han fortsatte dock att diskutera det och tyckte verkligen jag skulle fundera på det. Jag, doktorera? Kan jag ens tillräckligt för det? Tydligen, enligt honom. Så well thx för förtroendet! Jag sa att jag började bli skoltrött så att läsa 5 år till var ingen bra idé. Han tyckte då att jag skulle ta ett år off, och sen börja doktorera. Hm. Well. 5 år av gigantisk ångest?!

Fick tag i biljetter till Stones spelning, fixade åt mig, min pojkvän Kristian och vännen och DJn Mima. Gött som fan! Stones är egentligen det enda bandet jag har kvar att se. Sen har jag sett allt jag vill, av de som lever vill säga.

Så för att besvara inläggets rubrik: Nej! Ja!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback