Studier och Rancid

2013-09-17 @ 17:15:38 Permalink Fail Kommentarer (1) Trackbacks ()

Sitter och väntar på att Rancid ska komma hem, han borde vilja komma hem snart. Hade hoppats på att han skulle kommit hem innan jag gick till skolan vid halv 3. Med tanke på hur ofta folk kidnappar honom så väntar jag på honom innan jag går och hämtar ut två böcker. Rancid har förresten börjat med att lägga möss (stora) utanför porten. Eller i närheten av porten. Är inte överlycklig över det. Vill inte att han får mask och grejer.

Känner lite panik över skolan. Är rätt stressigt. Är lite irriterad på min grupp i kriminologi med. Har ett grupparbete som ska in den 25:e september men ingen i gruppen verkar vara särskilt ambitiösa. Vi har inte kommit igång ännu vilket gör mig lite less. Har två andra deadlines i slutet av september så för mig finns inte tid att panikskriva något dagen innan. Tycker man ska ta lite mer ansvar, är ändå en c-kurs så de ska ju ha varit med om grupparbete innan. Kommer lägga fram ett förslag ikväll. Händer inget så tror jag att jag gör grupparbetet själv. Behöver få det gjort och känner inte för att bli icke godkänd bara för min grupp är kass.

Luleå kurserna tar lite på mig. Mest för det är så irriterande svårt att hitta vettig och klar info om exempelvis EU och Skolinspektionen. Med tanke på att Skolinspektionen är en statlig förvaltningsmyndighet tycker jag att information om denna ska vara lättare att hitta och konkret. Kursen på avancerad nivå handlar just om hur Skolinspektionen styrs och regleras. Den andra kursen handlar om EU. Att besvara frågorna och skriva eximinationerna hade inte varit svårt om det inte hade varit för att deras information är flummig och vag. Informationen behövs för att man ska kunna besvara frågor på en djupare nivå. Så är stressad över det. Ska boka in mig för ett handledarmöte på fredag. Kanske klarnar vissa grejer då. Just nu känner jag mest bara förakt för EU. De styr och påverkar Sverige men för den enskilda medborgaren är det ett helvete att hitta svar på enkla frågor...

Kort kommer på hur det ser ut i det nya hemmet. Har inte haft energi till att göra så mycket mer än att vara irriterad, stressad och trött..

Kommentarer

Postat av: Astrid

Oj,oj vilken full fart du kom in i direkt. Det verkar väldigt mastigt. Det verkar nästan övermänskligt. Förstår inte hur du hinner med nät socialt liv alls.... Sova är nödvändigt, hjärnan måste köra sina uppladdningsrutiner i sömnläge.
Tänk att Rancid hittar så mycket möss...

2013-09-20 @ 21:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback