Luleå på riktigt.

2013-09-09 @ 00:33:22 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Nu är jag hemma i Luleå. Själv. Känns lite tomt och konstigt. Är så van vid att vara hemma hos Ume-familjen. Kommer åka ner dit nån gång i månaden tror jag. Saknar ju redan dem.

Förutom att det är lite ensamt så trivs jag bra. Är nära till skolan och Rancid har redan börjat springa här ute själv. Dock är jag lite nervös över en väg som är väldigt nära men han aktar sig nog. Han har ju ändå spenderat hela sommaren i stan. Visserligen är det lite lägre hastighet utanför mammas och pappas hus men ändå, han har nog lärt sig.

Fredagen börjades med att bära ner alla kartonger och sängen ner till släpet. Har visst en hel del grejer.. Slängde ändå en hel del innan flytten, skänkte kläder och skor. Efter släpet var packat åt vi lite mat och sen bar det av. Det tog inte så lång tid att köra till Luleå från Umeå trots att vi hade släp. Väl framme i Luleå hämtade jag min nyckel hemma hos Ylva som varit snäll och hämtat ut den åt mig i torsdags.

Sen blev det att lasta ur släpet. Som tur var så finns det hiss i den här byggnaden så blev inte lika jobbigt. Efter allt var i lägenheten började vi göra i ordning lite av innehållet i kartongerna. Vi bar även upp sängen som fanns här till förrådet. Förrådet ligger jättebra till och var rätt stort, är en våning upp med hissen bara. En annan sak som är jätteskönt är att det är tvättstuga på varje plan. Så har bara några få meter till tvättstugan.

Vi drog en film och sen sov vi. Kan säga att jag var trött och somnade rätt snabbt efter filmen var slut. Vaknade rätt tidigt och gick då ut med Rancid i koppel så han skulle vänja sig vid området. Hade gått ut två gånger dagen innan så han började få koll. Sen drog vi och käkade frukost och sedan vidare till Haparanda och Ikea.

I Haparanda mötte vi Mellanies farfar som var hur cool som helst. Vi bestämde oss för att åka hem till hans stuga och fika sen efter vi var klara på Ikea. Så det blev en fika i Finland. Var väldigt länge sen jag var i Finland och då var det i Mumindalen. Så var kul att åka över.

Efter fikan bar det iväg hem till Luleå igen. Det hade hunnit bli kväll så det var dags för mat. Vi gick på restaurang i stan. Jag bjöd Mellanie och Saman på mat vilket kändes bra eftersom de alltid bjuder mig och lagar mat till mig. Var trevligt och god mat.

Söndagen var sista dagen Ume-familjen var här så vi åkte till ett köpområde. Jag handlade mat och lite annat. Fick en brödrost av Mellanie och Saman som kommer användas flitigt.

Så. Det var lite Lule-update.

 

Kommentarer

Postat av: Astrid

Vilken händelserik helg! Och du kan alltså, liksom tura över till Finland, bara så där!? Jag har bara varit på Helsingfors flygplats en gång, i em himla massa timmar.
Hoppas nu Rancid håller sig på den smala vägen.

Svar: Ja, med bil är det lätt att ta sig över till Finland. Man kan visserligen gå över gränsen om man är i Haparanda för det är ett jättelitet ställe. Får se om man kanske kan ta tåg över eller något sådant :)
San Suicide

2013-09-09 @ 22:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback