LTU, busskort och STUK

2013-09-10 @ 17:33:42 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()

Idag har jag fixat LTU-kort och kårmedlemskap. Det som var extra nice med kårmedlemskapet var att man som ny student på LTU, fick ett gratis busskort som håller i fyra månader.

Kom hem för en timme sen, hade seminarium. Kändes sådär. Vi är en blandning av statsvetare, sociologier och rättsvetare. Känns som statsvetarna har en klar fördel på den här kursen. Som tur är så läste jag en kurs i jämförande politik så förstår iaf något. Hoppas jag.

Ringde även och pratade med hyresgästförmedlingen idag då jag gått och grubblat på det här med husdjur. De sa att om jag bor i ett allergisanerat hus så får hyrsvärden neka husdjur, annars inte. Enligt tjejen jag pratade med skulle det tydligt framgå i kontraktet om det är ett allergisanerat hus. Vilket det inte gör. Så Rancid får bo här. Irriterande att de skriver in saker i kontraktet som de egentligen inte får.

Imorgon tänkte jag gå på STUKs rekryteringsdag. STUK är en pub/bar som ligger jämte universitetet. Så tänkte att det är ett bra sätt att lära känna folk kanske, lite som NH fast större. Jag hoppas jag kan få jobba i garderoben, plocka disk eller som DJ. Hade varit kul.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback