Press enter.

2013-10-13 @ 22:59:00 Permalink Fail Kommentarer (2) Trackbacks ()

Oroar mig hela tiden när Rancid är ute. Mår dåligt hela tiden han är ute. Vet att han klarar sig bra så är inte så orolig över bilarna längre. Men är rädd att hans möss-samling ska orsaka problem.

Jag plockar upp varje mus han lämnar här utanför. Går ner och kollar då och då när han är ute så ingen ligger utanför och skapar problem. Kan inte slappna av. Är rädd för att det här hjälper min ångest att nå en jobbig nivå. Har redan hunnit bita mig i läppen vilket är ett tecken på att ångesten ökar.

Om jag kanske missar en mus, eller om den där tjejen hinner se den innan jag plockat bort den så kanske jag måste ta konflikten med hyresvärden. En konflikt jag egentligen inte direkt behöver oroa mig för. Har stöd i lag och kan inte bli utslängd. Men jag vet inte om jag orkar ta den konflikten. Känner mig oerhört känslig och vet inte hur mycket jag skulle låta en sån konflikt påverka mig, förmodligen för mycket.

Funderat på om jag ska lämna Rancid hos en vän i Umeå ett tag. Men Rancid känner inte honom så bra så är kanske inte en jättebra lösning. Han ska få bo där när jag är bortrest iofs.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Är bara lugn när Rancid är inne. Alla de timmarna han sammanlagt är ute på ett dygn är jag ständigt nervös och med en stigande ångest. Har svårt att göra så mycket under de timmarna. Är inte hållbart i längden tror jag. Men kan inte göra Rancid till en innekatt. Gick bra när vi var nere i Umeå sist eftersom Mellanies lägenhet är stor. Tror inte heller att ha honom ute i koppel skulle göra honom överlycklig..

Han har varit ute i rätt så många timmar nu. Brukar inte vara ute så här länge i rad. Undrar var han är. Kommer nog snart och när han är insläppt, då ska jag sova. (några minuter efter jag plublicerat detta inlägget kom Rancid hem, han hade ingen mus med sig heller som tur var, eller, jag såg ingen iaf).

Kommentarer

Postat av: Astrid

Kanske vill Rancid bo i Fbg?

2013-10-14 @ 14:50:54

Postat av: Astrid

Kanske vill Rancid bo i Fbg?

2013-10-14 @ 14:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback