En helg i Ume

2013-10-12 @ 21:17:47 Permalink Flum Kommentarer (0) Trackbacks ()



Hängde med Mima förra helgen när hon var Dj på Scharinska. Först krånglade det, kom inte ut något ljud när man bytte kanal. Jag sprang runt och letade efter nån som kunde fixa och fick till följd ett stort blåmärke på knät. Hittade dessutom ingen så sprang tillbaka. Lyckades klura ut problemet själv och räddade Mima och resten av kvällen (nästan, räddade musiken iaf).

Sen ville vi ha igång rökmaskinen. Jag jobbade inte och ville inte pilla på något då två band skulle spela på scenen efteråt och hade fixat med sina grejer. Jag antog hur man skulle göra för att få rök men som sagt, tänkte inte röra nåt. Så I guess ljudteknikern eller vad han nu var kom och satte igång rökmaskinen. Var exakt de knapparna jag hade tänkt. Go me. Men han satte den på max och stack därifrån. Innan vi hann förstå vad han gjort så var hela stället fullt med rök. Jag lyckades stänga av rökmaskinen rätt snabbt efter men den hade redan slängt ut så mkt rök att det var svårt att se nåt. Well. Återigen så räddade jag kvällen. Lite iaf ^^

Rättade till en nödutgång med. Skylten hängde under massa tyg. Inte okej. Och tror de kan få stänga för en sån grej? Eller. Well, rättade till det så om nåt hade hänt den kvällen hade man hittat till nödutgången. Så återigen go me ^^
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback