Betydelse av drömmar.

2013-08-25 @ 12:22:00 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()

På tal om Kristian, som inspirerar och visar att man kan göra så mycket, som ger en perspektiv på vad som är viktigt så kom jag och en vän in på betydelsen av drömmar igår.

Träffade Jesper, som var min granne ett tag i Ume. Vi åt god mat nere på stan. Innan det åt vi glass på en grön parkbänk. Jag berättade för honom om min brist på drömmar. Att jag inte vet vad jag vill. Att jag inte har något som jag längtar till. Hur det förändrar en. Likgiltighet. Hur hopp och glädje faktiskt på något vis är kopplat till drömmar i mer eller mindre utsträckning.

När min panikångest har varit som värst har det varit svårt att drömma, att se framemot något. Vilket inte är så konstigt. Men nu, när ångesten faktiskt inte är så närvarande (möjligt att den kommer tillbaka med sina stora skor i höst) så borde jag känna annorlunda. Men istället, har jag blivit mer av en zombie. En extremt trött tjej som inte ens orkar ha stora vansinniga drömmar om framtiden.

Det vände faktiskt igår. Lite åtminstone. Vi kom in på surfing och jag kände att mina fötter villa springa till flygplatsen ta bästa flyg till Stockholm och sedan vidare till en strand där mina fötter skulle försöka stå på en bräda i vattnet. Jag har ett mål nu. Ett mål utanför skolans värld vilket är rätt så viktigt tror jag för att man ska orka med studiernas uppslukande av ens fritid, energi och det där läskiga tentaskrivandet.

Ju mer jag funderar på det desto mer vill jag åka och lära mig att surfa. Det känns rätt. Efter lite mer tankar kring drömmar och deras betydelse insåg jag att det nog är säkrast och bra att ha en lista. En lista på saker man vill göra. Eller rättare sagt, en lista på saker MAN SKA GÖRA. Jag tror alla kan gynnas av en sådan lista. Det kan vara kort eller långt tidspann, stora eller små saker. Men skriv ner det du vill, det du kommer på här och nu och fyll på sen när nya saker dyker upp. Kanske kommer du ha en lista med 1000232932912 saker som kanske inte är möjliga att hinna genomföra. Men jag lovar att du kommer vara nöjd över allt det du hinner stryka på listan innan din tid på jorden tyvärr är slut. Du kommer inte ångra det du gjorde, du kommer bara ångra om du aldrig gjorde det. Sååååå. DO IT.

* Lära mig surfa
* Besöka Paris under en vacker vår
* Klara magisterutbildningen i utredning
* Åka till Svalbard och isbjörnarna när det är ljust
* Åka till Grönland
* Säga hej till Kanada och Toronto
* Skaffa dreads (?)
* Ta paus från plugget ibland och då passa på att åka lite snowboard
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback