Kvällen innan dagen.

2012-09-25 @ 23:35:36 Permalink Sorgliga sekunder Kommentarer (0) Trackbacks ()

Så. Nu är det snart den 26:e september. Dagen då min mamma kommer opereras. Dagen då pappa även fyller år. Jag ska lägga mig efter jag skrivit ner några ord. Ska upp tidigt och åka till Halmstad med familjen för att fika och invänta samtalet från läkarna. De ringer pappa när operationen är klar.

Minuterna imorgon kommer kännas som timmar. Timmarna som dagar. Ja ni förstår grejen, tiden kommer gå långsamt.

Runt 9 opereras mamma. Någon gång imorgon vet vi om cancern har spridit sig. Någon gång imorgon kommer allt det här bli verkligt på riktigt. Någon gång imorgon kommer vi hålla andan och förhoppningsvis kunna andas ut lite.

Jag borde som sagt sova. Alla andra i huset sover redan. Tror jag. Rancid ligger jämte mig och sover han med. Knasbollen. Knäppiskatten. Min bror undade vad han höll på med innan, han levde om inne i badrummet. Toaletten är ju intressant. Finns vatten i den ju. Idag smet han ut igen. Snabb som han är. Lurig och lurvig.

Blir en jobbig dag imorgon. Men det här kommer gå bra. Det måste det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback