Filosofi och NH.

2012-09-10 @ 22:54:00 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()

Hade lite lära känna möte med lite filosofer i lördags. Efter någon cider för min del och lite fler öl för andra så drog vi oss till campus (några till stan som icke hade kårleg). När vi kom till NH så var det kö. En in, en ut. Jag frågade lilla vakten som var Smutsblod om de var mycket folk och hur många de var som jobbade. Som svar fick jag att det inte var mycket personal. De var 5st och fullt hus. När jag väl kom in innanför dörren så bestämde jag mig att direkt hoppa in och hjälpa till i garderoben. Galet synd om tjejen som stod där själv.

När det hade lugnat ner sig lite i garderoben så frågade jag Mr. Smutsblod om de behövde hjälp med att plocka disk då jag hann se att det var rätt mycket glas och flaskor i lokalen (vilket leder till att en del alltid går sönder). Svaret var ja det vore snällt. Så jag la undan mina festplaner som i vilket fall som helst var minimala.

Så, resten av kvällen jobbade jag. Vi stängde kl 2 som vanligt på lördagar och efter det var det städning. Var hemma lite efter fyra tror jag. Trött som tusan. Sov bort hela söndagen i princip. Vilket inte bara beror på att jag jobbade sent utan för jag inte hade möjlighet att ta min medicin vid något rimligt klockslag (dvs innan kl 1-2).

Vad gör man inte för NHare dock. Vet ju själv hur sämst det är när man är lite för få bakom baren och alldeles fullt på andra sidan av den. En fin fördel var att jag fick ett personalkort direkt efter passet. Sådant man egentligen först ska få efter 3 genomförda pass. Så tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback