Flygplats part 2

2012-12-09 @ 21:44:01 Permalink Magiska Minnen Kommentarer (1) Trackbacks ()

Så situationen var fylld av panik och oro. Ren ångest. Jag skulle som det såg ut just nu flyga först 14.30 från Umeå. Jag skulle missa mötet med Manson. Jag skulle inte hinna. Det var jobbigt att inse att min största dröm som var så nära nu var så långt bort. Jag förflyttade mig mellan SAS och Norwegians gater hela tiden. Hörde om det senaste. Försökte finna en lösning. Att köra bil tar 8 h vilket innebar att jag inte heller skulle hinna. Min enda chans var att flyga.


Tiden tickade. Mitt hjärta slog. Mina tankar snurrade. Hur skulle det här lösa sig? Mitt i allt kaos hör jag att de tänker boarda ett SASplan snart. Åh! Kanske kommer trafiken flyta på nu? Går och frågar Norwegian om de också kommer få flyga snart? Svaret är ett bestämt nej. Tiden är fortfarande beräknad till 14.30. Varför? SAS ska ju få flyga snart? Tjejen tvivlar, nja, de kanske kan få flyga. Hon tror inte de kommer få klartecken. Utan att de endast börjar boarda planet så de är redo om och notera OM de kommer få flyga.


Jag går till SAS igen, de är mycket trevligare vid den gaten. Jag frågar om de kommer att flyga. Tjejen här svarar jo, just nu är tiden 11.30. Okej, fint. Jag frågar om det finns möjlighet för mig att följa med. Jag måste verkligen till Stockholm. Hon säger att hon tyvärr inte kan göra så mycket. Jag behöver en SASbiljett och alla från morgonflygen har som sagt förtur. Jag tackar henne för infon och hennes trevliga bemötande.


Sätter mig ner och börjar fundera. Hur fan ska det här gå? Försöker finna en lösning. Tänker att jag kanske kan köpa en SASbiljett. Det verkar vara enda möjligheten. Så när de börjar borda SASflyget väntar jag på att kunna gå fram och prata med dem. Flyget kommer inte flyga än då boardingen sker tidigare än vanligt. När de flesta gått på så går jag fram till den trevliga tjejen igen. Jag frågar igen, om det finns någon möjlighet att följa med ett SASplan om jag köper en biljett? Hon svarar ja det ska gå men att de inte kan hjälpa mig med biljettköpet utan endast sen när jag har en biljett. Hon säger att jag nog isf kommer kunna flyga med SASflyget som ska gå 12.30 då hon kommer boka om min biljett. Okej, perfekt tänker jag. Då hinner jag om det stämmer. Jag ringer min Muminmamma. Ber henne kolla priser. Kolla på den billigaste biljetten mellan Ume och Stockholm då gatevärden ändå ska boka om den. Mellanie fixar en biljett för 400 kr. Hon räddar mig. Hon fixar en biljett. Superhjältar finns inte men Mellanie gör det. Tackar allt i världen för det.


Mellanie ger mig ett referensnummer. Jag lånar en penna och skriver ner det på mitt Norwegian boardingkort. Jag ger sedan pennan och referensnumret direkt till tjejen vid gaten. Hon skriver in det. Bokar om mig och säger åt mig att skynda mig till flyget. Jag får alltså åka med flyget 11.30! Jag får åka nu. Jag kommer hinna till Stockholm. Vilken tur!


När jag satte mig på planet så insåg jag inte vilken tur jag faktiskt hade. Var först när jag hade landat och var på bussen in till stan. Pratar med Mellanie. Hon säger att jag inte kan ana vilken tur jag har haft. Det här SASplanet jag fick åka med, 11.30, det var det ENDA planet som gick från Umeå till Stockholm under hela den dagen. Det FÖRSTA och SISTA planet och JAG kom med. Fattar ni vilken tur i all otur?!


Pratar med Jennyfer när jag sitter på bussen. Vi är så otroligt glada nu. Vi tror att paniken är över. Vi tror att allt är lugnt. Men ack så fel vi hade. Visst, jag var i Stockholm nu. Men än är det långt ifrån över..


Kommentarer

Postat av: jennyfer

det var bara siiiiiick!!!!
men fyfan.. we did it <3

älskar dig.

Svar: Ja, helt galet! Vi äger! Älskar dig!
San Suicide

2012-12-10 @ 13:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback