Nålarna.

2011-10-06 @ 16:07:20 Permalink Tankar Kommentarer (1) Trackbacks ()

Just det, några har undrat. Jag piercade läppen och näsan. Så en till jämte den jag redan har i läppen och så en i näsvingen. Det är fint. Jag vet att en del inte gillar det. Men om folk får ta hål i öronen utan utfrågning tycker jag att jag får ta hål i min näsa om jag så vill. Är som sagt min näsa. Ni får klaga om jag tar hål i eran. Inte när det gäller min.

En del gillar inte att man färgar håret. Tatuerar sig. Klär sig i svart eller färglatt. Ni behöver inte gilla det. Men låt mig gilla mig själv och göra vad jag vill med min kropp och mitt liv. Jag tycker det är fint. Det får mig att känna mig mer som mig så varför skulle jag ställa mig i kön och efterlikna någon annan som är en generell kopia av samhällets normer utan leende? Det skulle bara få mig att må sämre och känna mig instängd i ett hörn och som en förtryckt slav.

Var glad för mig istället. Att jag ler trots mina piercingar, tatueringar, hårfärg och kläder. Att det är på grund av det jag mår lite mer som en glad studsboll.

Jag blir inte elak av det, mindre intelligent eller brottslig. Jag är samma person, bara mer uttryckt med smycken och färg.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Inlägg som detta kräver faktiskt bilder :P

2011-10-06 @ 20:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback