Bah.

2011-10-04 @ 15:28:29 Permalink Fail Kommentarer (0) Trackbacks ()

Är hemma i Umeå igen. Kom fram vid halv 8 imorse. Viktigt att säga är att jag skulle egentligen ha varit framme runt halv 4. Alltid lika underbart med förseningar. Yay.

Det som var lite fult var att tåget från Nässjö först var en timme försenat, men det gjorde inget, då hann jag softa lite till hos Jennyfer! Sen på tåget frågade jag om vi skulle hinna till mitt byte i Stockholm. Personalen sa ja. Så jag tänkte ah men vad bra då slipper jag vänta i Stockholm (vilket jag annars hade behövt göra i ca 50 min). Under resans gång så märker jag att vi blir lite mer försenade. Nu är det bara 7 minuter jag har på mig mellan bytet. Frågar personalen igen. De säger att vi beräknar vara framme 17.50. Perfekt. Då har jag de där 7 minuterna på mig.

Ah. Om det vore så väl. Personalen visste lätt att vi egentligen skulle vara framme i Stockholm 18.1 typ. 4 minuter efter mitt tåg gått. Skulle de hållt tåget några minuter skulle vi som skulle med det inte behövt vänta 3h på stationen i Stockholm då nästa nattåg gick. Men det gick inte. Jag vet inte varför men jag kan tänka mig lite olika orsaker. Synd bara att personalen inte går ut med varför de inte kan hålla tåget en så minimal tid. Hur svårt är det att säga att ett annat tåg ska in eller whatever.

Så man fick fint vänta i Stockholm. Fast först behövde man boka om sin biljett. Så då fick man vänta i SJs kö i sådär 40 minuter. Inte för man hade bråttom men det är drygt att vänta hela tiden. SJ börjar dock lära sig lite, kanske. Vi fick 100kr att handla mat för på Pressbyrån. Så det var nice. Köpte pannkanor, russin, yoghurt, choklad och godis för 98kr. Yay!

Nu ska jag fylla i lite grejer så jag får tillbaka biljetten. Resegaranti. En annan sak är att jag har tenta på fredag så jag lär plugga bort dagarna tills dess.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback