Blodprov x3

2011-03-01 @ 20:34:15 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Har fått tre nålar i mig idag. Under ett besök på labbet. Varför 3? Brukar vara en enda?

Mjo. Dock var det en student som fick testa lite på mig. Lite otur för honom att han fick mina armar. Kan vara svårt att hitta rätt och därmed få nålen rätt. Fast killen med två fina tatuerade armar lyckades hitta bra båda gångerna. Första gången blev det lite svagt kanske, han var försiktig. Vilket är bra, har varit med när en del inte har varit det och mer eller mindre grävt med nålen i armen. Mindre nice..Han fyllde några rör men det rann långsamt så fick ta ut nålen. Andra gången fick han nålen perfekt, men något hände så efter några rör så sprutade det lite eller nåt. Vet inte riktigt, hörde mesta bara ljudet för jag gillar inte att kolla på det, blir oftast lite yr då.

Blev yr nu ändå. Kände mig extremt illamående på några sekunder. Spydde nästan. Skulle jag ha lyckats med det skulle det ha kommit på hans skor tror jag. Så tur att jag inte gjorde det ^^ Blev däremot asvarm och helt yr. Vilket man kan bli. Då får man bara se till att få blod till huvudet.

Den tredje nålen satte hans övervakare eller vad man ska säga. Mest för han själv nog inte riktigt vågade mer eftersom han sa till han andra att göra det. Han skulle gärna få sätta fler nålar i mig, han gjorde det bra. Hade bara lite otur. Iaf, övervakaren satte den andra i andra armen och fyllde de sista rören med blod. Sen fick jag gå hem!

Över till det andra som jag inte helt vet vad det är. Om det inte sker en förändring ikväll, mer blod eller mer ont så avvaktar jag tills imorgon och inväntar undersökningen. Skulle det dock ske en sådan förändring skulle jag direkt ringa till sjukvårdsupplysningen igen så skickar de mig till rätt ställe. Varit rätt lugnt so far så hoppas det fortsätter så resten av kvällen och natten.

Lyssnar på Ozzy och äter Kexchoklad med blåbär, tror det hjälper. Nästan ^^

Kommentarer

Postat av: Sandra

Blåbärssmaken var riktigt god, dock besviken på att den ej var blå inuti.

2011-03-02 @ 01:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback