Läka-re.

2011-02-09 @ 14:23:41 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Bestämde mig för att ja vad ska man säga utreda mig själv lite smått. Bokat tid så imorgon ska jag göra lite tester på morgonen. Se om jag har massa ångest, om jag är deprimerad eller om det här helt enkelt bara är den jag är.

Jag vet inte hur det är. Men haft känslan sen jag var sex år till och från vad jag minns. Är kanske känslig bara. Inte vet jag, men det är inte kul att vara ledsen så mycket. Klart det blev starkare när man blev äldre, då blev man ännu osäkrare. Känns som jag ständigt letar efter något som inte finns.

Tog ner julgranen precis. Rummet blev luftigare (?). Jag borde skriva och läsa. Har mailat studievägledaren och programansvarige. Det går inte så som det är just nu. Vet inte vad jag vill. Funderar på att läsa kurser på distans istället. Kanske går lättare då. Allt jag har gjort har fått godkänt om inte mer men ja jag antar att livet kommit ikapp mig. Har behövt eller haft en känsla av att fly då och då, till andra platser. Byta miljö. Det blir alltid bra ibörjan, men efter en tid så är det samma sak igen. Så jag antar att det är det som har hänt nu.

Jag längtar inte längre efter norrsken. Vilket får mig att bli lite fundersam. För jag har sen ja så länge jag minns drömt och velat se norrsken. Nu är det bara jaha...Så något är fel? Kanske behöver jag läggas in? Fast samtidigt så borde jag blivit inlagd redan när jag var jätteliten i sådana fall. Det är något klurigt eller lurigt med att vara mig.

Hoppas jag snart får en tid hos studievägledaren. Så jag vet lite mer hur jag kan göra. Funderar på att dissa sociologin och rikta in mig nu direkt på pedagogik och kriminologi. Kanske är det bara en tanke som skapats i ren förvirring. Alltså att jag väljer något annat för en förändrig blir samma sak som att byta miljö. Funkar ett tag...Behöver reda ut det hur som helst, om det betyder att jag fortsätter med sociologi eller något annat. Som tur är så är sociologi bra att ha i bådre kriminologi och pedagogik, den berör liksom båda. Berör en massa annat med iofs.

Anledningen till att jag skriver det här på bloggen är mest för jag inte orkar ringa till alla och förklara vad jag känner och vad som händer.



Old bild, men grönt var fint.

Kommentarer

Postat av: Matilda

Du fixar det här<3

2011-02-10 @ 09:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback