Nästa termin.

2011-04-14 @ 16:09:08 Permalink Daily Dance Kommentarer (1) Trackbacks ()

Nästa termin så kommer jag läsa kriminologi I + kriminologi II + rättssociologi.

Kriminologikurserna är på 15hp var men eftersom jag redan har läst metodmomentet så har jag 7,5hp tillgodo och lägger dem på att läsa rättsociologi. Heja heja. Jag älskar nästa termin i förskott!

Snart har första året gått. Snart 6ohp done!

(Klarade förra tentan btw)

Min studieplan ser nu ut så här efter att jag möblerat om programmet lite:

Ht-11

Valfri kurs, 30 hp

(kan vara en 30 hp kurs eller två 15 hp kurser t ex) Och blir Kriminologi I på 15hp sedan Kriminologi II på 7,5hp eftersom jag redan läst de andra poängen och därmed så lägger jag 7,5hp på det intressanta ämnet rättssociologi!

Vt-12

Evaluation, 6 hp (En liten kurs på engelska)

Specialområden, 24 hp (Specialområden inom sociologi, beror på vad det forskas om typ)

Ht-12

Juridisk översiktskurs, 15 hp (YAY n' looove!!)

Historia, 15 hp (Blä eller okej det blir säkert kul ändå)

Vt-13

C-kursen, 30 hp (Paniiiik, läskig del!)

Sen återstår det att se om jag läser ett år till så jag går från en filosofie kandidatexamen med huvudområde sociologi till en magisterexamen. Noterade att det fanns en intressant sådan inom utredning..Hej hej kanske om ångesten säger hejdå till mig någon gång. Är ju inte imorgon man behöver bestämma sig direkt.


Kommentarer

Postat av: astrid

Undrar hur det känns att planera så långt fram.....

det gör jag aldrig nuförtiden. Möjligen till morgondagen. ;-))

Undrar vad Leif G W P har läst, då är du kanske färdig tills han går i pension? ;-))

2011-04-15 @ 11:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback