Bluuund.

2011-04-09 @ 18:14:52 Permalink Fail Kommentarer (0) Trackbacks ()

Just nu är mitt hår blont och lite svart..Det är egentligen vitt och lite svart. Det ska inte se ut så såklart, behöver någon färg. Vilket mitt hår ska få. Färgen bestäms imorgon, men lutar åt turkost.

Om ni ska vara elaka mot ert hår och bleka det så rekommenderar jag Schwarzkopf. Kostar runt 7o-8okr. Finns billigare, som Jane Hellen Mood, vilket kostar under 5okr. Dock så tycker jag inte den funkar lika bra och sliter mer på håret. All blekning sliter men man behöver ju inte vara extremt elak. Räcker med en förpackning av Schwarzkopf för att få ett bra resultat. Sen behöver man ju ta bort de gula nyanserna. Vilket man lätt gör med white toner från Directions eller Manic Panic (virgin snow) eller om man vill använda silverschampo eller vad man nu vill.



En mycket smickrande bild på mig som Nemi fanns på datorn. Varsågoda. Vill ni se en till så kolla det här tidigare inlägget: http://zombienightmare.blogg.se/2010/september/looking-back-over-my-shoulder.html


Jag måste förövrigt sluta äta upp mig själv. Märker ju inte att jag biter mig själv förrän det är försent. När det börjar blöda en del så är det svårt att sluta eftersom en del av mig verkar vilja vara en vampyr. Måste bli bättre på att upptäcka vampyr-delen av mig själv och hindra den. Har numera ett riktigt hack i insidan av nedre läppen. Inte sådär jaja men det är ju inget, utan oj det där var ju inte så smart. En bit utav kött/fett/whatever det mer exakt är finns inte längre utan det är ett hål. Det gör inte ont att bita sig själv, vilket kan vara en anledning till att jag inte märker det. Däremot kan det göra lite ont, eller vara mindre awesome när det läker. Speciellt när man ska äta vissa saker. Jag är insane...Hur många av er äter liksom er själva? Nej just det. Jag har gjort det sen jag var liten, då bet jag mig mest i kinden dock.

Just det, one more thing. Ska till min läkare nästa vecka och då ska jag ta upp det här med mitt minne. Mitt minne är ju som tidigare skrivet helt underligt numera. Mitt korttidsminne verkar vara i dvala eller koma eller bara vägra finnas. Jag kan ärligt glömma vad jag gjort under dagen när det blir kväll. Får jag en fråga om vad jag gjorde för någon dag sen så kan jag inte ge ett svar. För att komma fram till ett svar så krävs det att jag tänker länge samt med hjälp av andra händelser andra dagar kan placera ordningen i händelserna och därmed till sist veta vad det var jag gjorde. Ibland är det helt tomt dock. Då behöver någon annan nämna något som hände den dagen för att jag sedan ska kunna minnas. Vet att det finns de som inte vet vad de åt till middag igår, eller gjorde i tisdags. För mig är alla måltider och alla dagar som att kolla ut i rymden och försöka hitta en liten sten. Har börjat med att varje kväll samt någon gång under dagen gå igenom vad jag har gjort. Annars är det borta när jag vaknar dagen efter. Har inte haft problem med minnet innan så är en ny upplevelse som medicinen givmilt gett mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback