Städa..vad?

2010-12-23 @ 14:39:23 Permalink Daily Dance Kommentarer (0) Trackbacks ()

Mamma bad mig damma där nere idag så gjorde det efter jag hade hängt upp tvätten. Dock undrar jag lite varför jag skulle damma eftersom det inte fanns något damm?

Städmanin..Just det..Den härjar i huset ^^

Har nog hittat ett par artiklar som jag ska använda mig av i examinationsarbetet. Har valt att koppla det till kultur istället för välfärd. Mina artiklar handlar om döden/sorg. Vilken upplyftande inriktning jag valde att fokusera på. Hade först tänkt att se hur olika konstformer ser ut i olika klasser (skulle gå att knyta till hög och låg/populärkultur som finns i den engelska boken). Hittade inte direkt några vetenskapliga artiklar om det i den databasen vi använder oss av vid det här tillfället så fick hoppa det.

Vem är du?
Jag är döden.

Ska läsa igenom artiklarna (~1oo sidor sammanlagt så rätt okej!) och se om jag kan hitta en röd tråd i dem. Fanns inte jättemånga artiklar så jag hoppas jag kan flumma till en röd tråd om den inte är synlig. Lyckades ju bra med att flumma/övertala en forskning till att bli en annan form av forskning på första examinationen. Min lärare, kriminologen, hade dock läst hela den forskningen (jag hade bara tillgång till en minimal sammanfattning) vid ett tillfälle så han visste att det inte var som jag skrev (jag visste det lite själv men hittade ingen som var direkt bra så tänkte att jag kunde lalalaa hej hej den till att bli det). Han sa dock att jag nästan lyckades övertala honom till att tro det trots att han kände till forskningen väl så jag hoppas jag kan förlita mig lite på flum-delen i mig om det krisar..

Verkar det bli helt kaos, med röd tråd eller om jag inser att innehållet inte håller så får jag försöka rädda mig själv genom att söka efter artiklar inom kanske religion, matkultur, bilkultur? Globalisering av något? Blir det helt crazy så får jag övergå till att ta något politiskt och byta bok från den engelska till den svenska om socialpolitiska klassiker..Hoppas jag slipper det ^^

Avsäger mig från allt som har med det här att göra idag och imorgon. Kanske kan börja läsa lite den 25:e? Inte innan. Spärrar mig själv från artiklarna till dess! Jullov i ganska många timmar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback